środa, 27 czerwca 2018

Coś pysznego: Projekt 50 przepisów w rok #1

W planach na ten rok uwzględniam w dużym stopniu moją częstą obecność w kuchni. Zobowiązałam się bowiem do wykonania 50 zupełnie nowych, wcześniej nieznanych mi przepisów. Moje postanowienie zaczęłam skrupulatnie wypełniać od początku roku. Pierwsze sześć miesięcy już za mną, a to dobry pretekst do podsumowania moich częściowych osiągnięć. By ten wpis nie trwał całej wieczności, postanowiłam stworzyć swego rodzaju zestawienie z krótkim opisem. Jeśli jakaś potrawa lub wypiek bardziej Cię zainteresuje, daj znać w komentarzu, a z pewnością zamieszczę dokładny przepis w poście z serii „Cos pysznego”.


Dania obiadowe

1) Zapiekanka ziemniaczana – Być może to dziwne, ale robiąc zapiekanki do tej pory wybierałam zawsze wersje z makaronem. Było to zatem moje pierwsze podejście do zapiekanki ziemniaczanej, którą przygotowałam z mięsem mielonym, paprykami i cebulą. Efekt był zadowalający.


2) Potrawka azjatycka – Azjatyckie smaki to niecodzienny widok w naszym domu. Mój mąż nie za bardzo przepada za ryżem, który jakby nie patrzeć jest głównym składnikiem większości takich dań. Pokusiłam się mimo to na przygotowanie mojej wersji potrawki, która mi osobiście bardzo smakowała (LINK).


3) Łosoś – To moje odkrycie tego roku. Może się to wydać wręcz niewiarygodne, lecz dopiero kilka miesięcy temu polubiłam ten rodzaj ryby. Nigdy specjalnie nie smakował mi łosoś. W ogóle nie byłam zbyt dużą wielbicielką ryb. Przepadłam, gdy zaczęłam własnoręcznie przygotowywać je pod nasze preferencje i kupować w pewnym źródle, gdzie wiem, że dostanę zawsze dobrej jakości i świeży kawałek ryby. Teraz o wiele częściej pojawiają się u nas ryby na obiad i w formie przekąsek.

4) Pieczona ryba w sosie śmietanowym – Kolejnym podejściem do ryby była jej pieczona wersja. Dodatkiem był własnoręcznie przygotowany sos śmietanowy.


5) Duszona polędwica z dodatkami – Takie zestawienie smaków pojawiło się na moim talerzu po raz pierwszy. Poledwicę dusiłam w sosie własnym z dodatkiem papryki i cebuli. Zamiast zwykłych ziemniaków przygotowałam maślane purée z groszkiem konserwowym. Całość bardzo przypadła nam do gustu.


6) Idealne schabowe – Kotlety schabowe to danie, który każdy Polak zna. Powiedziałabym nawet, że w pewnych kręgach jest to symbol polskości. Naturalnie przygotowywałam je wcześniej już milion razy, lecz zawsze sugerowałam się sposobem przyrządzania mojej mamy. Były one dobre, lecz nie przepyszne. W tym roku nauczyłam się jednak wykonywać je tak, że nie można się oderwać od talerza!


7) Purée ziemniaczane z masłem i ziołami – W moim domu rodzinnym zazwyczaj jadało się do obiadu kartofle gniecione zalane sosem. Ostatnio jednak zasmakowałam w przeróżnych formach purée. Jednym z moich ulubionych połączeń jest wymieszanie ziemniaków z masłem i ziołami. Mogłyby one stanowić odrębne danie.

Ciasta

8) Ciasto z połówkami jabłek – Ciasta z jabłkami to wypieki, które często goszczą na naszym stole, bo oboje z mężem za nimi przepadamy. Ciekawą wersję tego rodzaju ciast odkryłam na początku roku i podzieliłam się przepisem na blogu (LINK). Fajna alternatywa dla zwykłego placka z jabłkami.


9) Ciasto marchewkowe – Przepis na to ciacho udostępniłam na blogu mniej więcej w okresie Świąt Wielkanocnych (LINK) i zauważyłam po komentarzach, że nie jest to rodzaj ciast, które zna każdy. Pewnie większość słyszała o nim, lecz nie próbowała. Jeśli zatem ktoś szuka dobrego przepisu, by spróbować, jak ono smakuje, ten będzie idealny. Ciasto wychodzi z niego miękkie i puszyste.


10) Ciasto z herbatnikami i serkiem mascarpone – To ciasto to prawdziwa bomba kaloryczna! Nie dość, że zawiera pół kilograma serka mascarpone, to jeszcze drugie tyle śmietany kremówki. Ale co zrobić, gdy jest ono tak pyszne? Przepis, który znalazłam nieco zmodyfikowałam. Do jego przygotowania użyłam ciastek karmelowych (zamiast kakaowych), a na wierzch trafiła moja mieszkanka pokruszonych ciasteczek, orzechów laskowych i migdałów.


11) Ciasto z bezą i malinami – Z wyglądu tego ciasta byłam bardzo zadowolona. Zazwyczaj mam ogromne wątpliwości w kwestii estetycznej moich wypieków i w wielu przypadkach zastanawiam się, czy w ogóle dodawać jakieś ich zdjęcia. To ciasto jednak wyjątkowo mi się spodobało, a i jego smak był bardzo dobry. Połączenie bezy i malin jest idealne (LINK).


12) Ciasto makowe – To bardzo proste ciasto, które z powodzeniem wykonać może każdy. Lista składników jest krótka i mało skomplikowana. Dla fanów maku będzie to dobra przekąska.


Słodkie przekąski

13) Placki z jabłkami i bananami – Nie wszystkie nowe przepisy wychodzą jednak dobrze. Przykładem są przygotowywane placuszki z jabłkami i bananami. Skusiłam się na ich przygotowanie, gdy miałam nadmiar obu składników w domu. Efekt był okropny, bo mimo spalenia z zewnątrz w środku pozostawały one surowe, więc natychmiast trafiły do kosza.

14) Herbatniki przekładane kremem – Dość prostym pomysłem na słodką przekąskę są herbatniki przełożone kremem. Do zrobienia nadzienia wykorzystałam masę maślaną w połączeniu z kaszą manny. Stwierdziłam jednak, że to zbyt nudne i połowę masy połączyłam dodatkowo z kakao, by mieć dwa warianty tej przekąski.


15) Bułeczki-zajączki – Bułeczki w kształcie zajączków robiłam naturalnie na Święta Wielkanocne. Poza fajnym wyglądem na wielkanocnym stole były one pyszne w smaku i idealne na śniadanie. Podczas przygotowania miałam również wiele frajdy w ich „lepieniu” (LINK).


W taki sposób zakończył się mój pierwszy pieczeniowy kwartał w tym roku. Mam nadzieję, że taka wersja wpisu przypadnie Wam do gustu, a wtedy z chęcią przygotuję kolejną aktualizację już w przyszłym miesiącu.

Które danie chcielibyście zobaczyć na swoim stole?

15 komentarzy:

  1. Ciasto z bezą i malinami wypróbowałam bym u siebie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale pyszności... ja to bym chciała wszystkie:D
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  4. Normalnie slinka teraz mi leci!!! Ciasta sa niesamowicie kuszace <3

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale smakowicie wyglądają te ciasta *.*
    Zapraszam na drugą część zdjęć z pięknego ogrodu lawendy :)
    www.stylishmegg.pl/2018/06/ogrod-peen-lawendy-cz2.html

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja na czasie tropię rzeczy z wiśniami i porzeczkami bo mi działka obrodziła - ale zerkam na placek z jabłkiem :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Całkiem nieźle Ci idzie :D Też by mi się przydało takie postanowienie ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Same pyszności,zjadłabym te ciasta ❤

    OdpowiedzUsuń
  9. Ale pyszności ! Kochana zapraszam do mojej kuchni 🤣😃

    OdpowiedzUsuń
  10. Ale pyszności, najchętniej zrobiłabym to ciasto z bezą i malinami, wygląda przepysznie. :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Mmmhhmmm! same pyszności ! Ta zapiekanka ziemniaczana zainteresowała mnnie, chociaż przyznam, że teraz latem zrobiłam się leniwa jeśli chodzi o wypieki i gotowanie w kuchni.

    OdpowiedzUsuń
  12. Oo, zdecydowanie się przydadzą ;) Trzeba próbować nowych przepisów ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Tyle ciekawych propozycji, że każdy znajdzie coś dla siebie :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że przyczyniasz się do istnienia tego bloga! ♥

W związku z ustawą RODO o ochronie danych osobowych, informuję, że na tej stronie używane są pliki cookie Google i podobne technologie do ulepszania i dostosowywania treści, analizy ruchu, dostarczania reklam oraz ochrony przed spamem, złośliwym oprogramowaniem i nieuprawnionym dostępem. Komentując, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych i informacji zawartych w plikach cookies.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...