poniedziałek, 7 stycznia 2019

Podróżnicze podsumowanie 2018

Rok 2018 był dla nas bardzo udanym rokiem wyjazdów. W tym czasie udało nam się zwiedzić mnóstwo ciekawych miejsc i atrakcji, a także rozkoszować się rewelacyjnymi widokami. Bezapelacyjnym zwycięzcą był tutaj cały lipiec, kiedy to byliśmy w ciągłej podróży i tak naprawdę niewiele przebywaliśmy w domu. Podczas naszych wypraw odwiedziliśmy Polskę, Austrię, Włochy oraz Niemcy. Mimo to najbardziej skupiliśmy się na odkrywaniu nieznanych miejsc w Szwajcarii, która ponownie nas zachwyciła. Dzięki trasom wędrownym dotarliśmy do regionów, gdzie nie spotyka się turystów. W ciągu tych 12 miesięcy cztery z nich spędziliśmy w domu bez wyjazdów. Powody były bardzo zróżnicowane, lecz jak za chwilę zobaczycie, lipiec nadrobił to w zupełności. Jeśli tylko macie ochotę, przejść do relacji z tych miejsc, wystarczy kliknąć w jego nazwę i zostaniecie przeniesieni do konkretnego wpisu.

STYCZEŃ

LUTY

KWIECIEŃ

Neuchatel, Szwajcaria - Wyjazd Wielkanocny

Pałac Mierzęcin, Polska - Nasza pierwsza rocznica ślubu

CZERWIEC

Burgdorf, Szwajcaria - Pierwsza wędrówka w tym roku tragiczna w skutkach.

Morgartenberg, Szwajcaria - Zdobycie szczytu w strugach deszczu.

Auditreff, Grüsch, Szwajcaria - Doroczny zlot fanów marki Audi.

Malans / Wędrówka na Vilan, Szwajcaria - Najbardziej malownicze góry, jakie widziałam w Szwajcarii.

LIPIEC

Przełęcz Furkapass, Szwajcaria - Podnosząca poziom adrenaliny przejażdżka.

Lodowa grota w Belvedere, Szwajcaria - Jedno z ciekawszych miejsc, które warto odwiedzić. Niesamowite wrażenia podczas wejścia do lodowca.

Lodowiec Aletschgletscher, Szwajcaria - Jedna z głównych atrakcji Szwajcarii, na której zobaczenie czekałam 6 lat.

Fiescheralp, Szwajcaria - Urocza mieścina górska z pięknym widokiem.

Brig, Szwajcaria - Zamek uważany za jeden z piękniejszych szwajcarskich budowli tego typu.

Thun, Szwajcaria - Relaks nad jeziorem.

Grindelwald, Gletscherschlucht, Szwajcaria - Wąwóz polodowcowy z kilkoma ciekawymi atrakcjami.

Interlaken, Szwajcaria

Bern, Szwajcaria - Nasz czwarty pobyt w tym mieście.

Rigi, Kaltbad, Szwajcaria - Kolejny zdobyty tego lata szczyt.

Walensee, Szwajcaria - Chyba najładniejsze jezioro, nad jakim przebywałam.

Zürichsee, Szwajcaria - Jak dla mnie okolica Jeziora Zuryskiego jest najładniejszą częścią tej metropolii.

Kraków, Polska - Pobyt w Krakowie wiązał się ze ślubem mojej koleżanki.

Wieliczka, Polska - Po raz pierwszy wybraliśmy się do Kopalni Soli, gdzie przeżyliśmy oprowadzanie z cudowną panią przewodnik.

Wrocław, Polska - W dużej mierze ten wyjazd popsuła mi pogoda i nieprzyjemności związane z hotelem.

Jezioro Lubikowskie, Polska

SIERPIEŃ

Katzensee, Szwajcaria

Tobelweg, Küsnacht, Szwajcaria - Ta trasa nie była skomplikowana, lecz gwarantowała piękne widoki.

WRZESIEŃ

Zamek Habsburg, Szwajcaria - Jeden z zamków w kantonie Aargau, do którego wejście jest bezpłatne.

Vindonissa Park, Windisch - Miejsce, w którym zrekonstruowano rzymski obóz dla legionistów.

Sea Life, Konstanz, Niemcy - Miejsce, gdzie podziwiać można wodne stworzenia.

Starówka Konstanz, Niemcy

Gorzów Wielkopolski, Polska

PAŹDZIERNIK

GRUDZIEŃ

Bolzano, Włochy - Nasza słoneczna Wigilia.

Collalbo, Włochy - Miejscowość, w której zatrzymaliśmy się na Święta.

Piramidy ziemne, Longomoso, Włochy - Obiekt zamieszczony na liście UNESCO.

Rittner Horn, Włochy - Przepiękne zaśnieżone szczyty z widokiem na Dolomity.

Innsbruck, Austria - Najpiękniejsza starówka i świetna atmosfera.

Nasze podróże mają na celu nie tylko odkrywanie kolejnych miejsc na mapie, ale także charakterystycznych dla danego regionu smaków. W tym roku nasze kubki smakowe poznały następujące dania:

Podróże kulinarne:

Grecka kuchnia - Specjały z tego regionu poznaliśmy dzięki kilkukrotnym wizytom w restauracji Akropolis, która oceniana jest jako najlepsza grecka restauracja w promieniu wielu kilometrów.

Rocznicowy obiad w Restauracji Destylarnia - Wyjątkowe specjały czekały na nas podczas specjalnej rocznicowej kolacji w Pałacu Mierzęcin. Tamtejszy szef kuchni miał dla nas przygotowane osobne menu, niedostępne dla innych gości, w którym znajdowały się: sałatka z wędzonym łososiem, dorsz z czarną soczewicą i obłędna beza.

Kolacja z okazji rozdania dyplomów - W tym roku miałam okazję zobaczyć, jak wygląda zakończenie szkoły w Szwajcarii i nie ukrywam, że było to dla mnie zupełnie nowe przeżycie. Punktem kulminacyjnym tego spotkania był obiad w szwajcarskim stylu. W jego skład wchodziły: ciepłe ciasto serowe (nie mylić z sernikiem), sznycel cielęcy w sosie pieczarkowym z zapiekanką ziemniaczaną oraz deser w postaci musu czekoladowego.

Obiad ślubny w Restauracji Wierzynek - Prawdziwe pyszności zafundowano nam także w zabytkowej krakowskiej restauracji o nazwie Wierzynek, gdzie bawiliśmy się na ślubie mojej koleżanki. Menu dobrane było idealnie: sałatka z wędzoną piersią z kaczki, rosół z kołdunami, duszona cielęcina oraz strudel jabłkowy z lodami lipowymi, które były tak rewelacyjne, że marzę, by spróbować ich znowu.

Degustacja czekolady Frey

Tyrolskie specjały: Gwiazda cynamonowa i czekoladowa kula, tyrolskie knedle, tradycyjny strudel, wino Sprögler

Rok 2018 mogę śmiało nazwać jednym z lepszych podróżniczych okresów. Pozostaje mi tylko mieć nadzieję, że w 2019 wyjazdów nie będzie mniej i będą one obfitować w jeszcze więcej przeżyć.

Czy widzieliście wszystkie dostępne relację? Na którą czekacie najbardziej?