wtorek, 25 września 2018

Kraków na zdjęciach

Kraków to zdecydowanie moje ulubione polskie miasto. W tym roku odwiedziłam je po raz kolejny, korzystając z zaproszenia mojej dobrej koleżanki, która wychodziła tam za mąż. Sam ślub o charakterze polsko-meksykańskim wspominamy bardzo miło, a przy okazji mogliśmy spędzić kilka dni w Krakowie. Zachęcam Was dziś do obejrzenia zdjęć przedstawiających krakowskie uliczki. Może uda mi się przemycić nieco tego wyjątkowego klimatu, który tam na nas czekał.

Kraków na zdjęciach

Rzymskokatolicki Kościół Przemienienia Pańskiego
 


Zaułek Książąt Czartoryskich i brama skąpana w słońcu


Niezwykły klimat tworzą niewątpliwie artyści wystawiający w tym miejscu swoje małe i duże dzieła. Miejsce to nazywa się nawet "Galerią malarstwa pod gołym niebem".





Brama Floriańska to główna brama miasta i jeden z jego symboli.


Jak Kraków, to koniecznie wspomnieć trzeba o pięknych dorożkach poruszających się po starówce.

Krakowskie kamieniczki





















Kościół św. Wojciecha to ciekawy obiekt zwracający uwagę podczas spaceru po samym centrum Rynku.

Podczas naszego spaceru dotarliśmy również do Uniwersytetu Jagiellońskiego, czyli najstarszej polskiej uczelni.






Tuż przy tym budynku ustawiono pomnik Mikołaja Kopernika.



Moją uwagę zwróciła również figura Matki Boskiej Łaskawej stojąca także na ulicy Jagiellońskiej.


Miejsce na odpoczynek odnaleźliśmy w ogrodzie profesorskim pomiędzy budynkami Uniwersytetu Jagiellońskiego.




Najstarszy budynek Akademii Krakowskiej, czyli Collegium Maius zdecydowanie trzeba odwiedzić. Dziedziniec prezentuje się niezwykle okazale. Nie wspominając już o krużgankach, które nadają temu miejscu jeszcze piękniejszy wyraz.




Kościół św. Apostołów Piotra i Pawła zachwycił nas rzeźbami przy samym wejściu. Dodatkowo zasłuchaliśmy się tu w pięknej wersji „Ave Maria”, którą grał uliczny skrzypek.


Naprzeciwko tego kościoła ustawiona była z kolei mini-wystawa fotografii historycznej.


Ciekawym obiektem jest również zabytkowy kościół dominikański imienia św. Idziego.

Okrążając Wawel, natrafić można z kolei na wczesnobarokowy Kościół św. Bernardyna.


Ostatecznie dotarliśmy jeszcze na Wawel. Tym razem jednak nie wchodziliśmy do środka, ponieważ to miejsce zwiedziliśmy podczas naszego poprzedniego pobytu. Zadowoliliśmy się zatem spacerem dookoła kompleksu i przepiękną pogodą.






W Krakowie przeszliśmy się również Szlakiem Podziemia Rynku i zajrzeliśmy do Muzeum na ul. Pomorskiej. Udało nam się także zwiedzić Kopalnię Soli w Wieliczce.

A czy Ty odwiedziłaś/-łeś już Kraków?

21 komentarzy:

  1. Piekny Krakow, wieki tam nie bylam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Kraków jest wspaniały! Koniecznie muszę zabrać tam mojego narzeczonego ;)
    P.S. Bardzo jestem ciekawa jak wyglądało polsko- meksykańskie wesele! Może napiszesz coś o tym? ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szczerze mowiac nie mam zbyt wielu zdjec, a na wiekszosci widac gosci, wiec raczej ich tu nie wrzuce. Nie byl to tez tradycyjny slub. Z pewnoscia zastanowie sie nad tym, jak ugryzc ten temat :D

      Usuń
    2. Ja też jestem niesamowicie ciekawa jak to wyglądało! Opisz koniecznie nawet bez zdjęć ;)

      Usuń
  3. Uwielbiam Kraków! <3 Byłam tam już kilka razy, ale jeszcze wszystkiego nie udało mi się zwiedzić. ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękne zdjęcia! Uwielbiam Kraków, mam z nim same miłe wspomnienia :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Kocham Kraków i staram się być tam przynajmniej raz w roku.

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam to miasto. Ostatni raz byłam tam w zeszłym roku i chciałabym pojechać tam znowu. Mieszkam teraz we Wrocławiu i uważam, że jest to urokliwe miasto, ale bardzo chętnie zwiedzam także Kraków. Myślę, że są to najpiękniejsze miasta w Polsce. Świetne zdjęcia!
    Pozdrawiam,
    https://www.monabednarska.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Kraków posiada niepowtarzalny urok. Zwiedzając go nigdy nas nie znudzi. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. W Krakowie byłam tylko i to tylko przejazdem i bardzo żałuję że nie po drodze mi do tego miasta :( ładnie pokazałaś te miejsca

    OdpowiedzUsuń
  9. Mieszkałam w Krakowie przez ponad 1,5 roku, ale tak naprawdę polubiłam to miasto kiedy się stamtąd wyprowadziłam :) Jednak trzeba przyznać, że jest piękne, taka nasza perełka, każdy powinien je zobaczyć :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A to ciekawy obrot spraw. Z mojego doswiadczenia moge powiedziec, ze osoby, ktore poznaje jesli byly kiedykolwiek w Polsce to wlasnie w Krakowie, wiec cos w nim jest ;)

      Usuń
  10. Uwielbiam Kraków, mam mnóstwo wspaniałych wspomnień związanych z tym miastem:) Może napisałabyś coś więcej o polsko-meksykańskim ślubie? Bardzo mnie zaintrygowałaś:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Byłam tego lata kilka dni w Krakowie. przyjemnie było sobie teraz przypomnieć :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Byłam w Krakowie, ale wiele lat temu :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Najfajniejsze polskie miasto :) Uwielbiam!

    OdpowiedzUsuń
  14. Mieszkam blisko Krakowa więc jestem tam bardzo często :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że przyczyniasz się do istnienia tego bloga! ♥

W związku z ustawą RODO o ochronie danych osobowych, informuję, że na tej stronie używane są pliki cookie Google i podobne technologie do ulepszania i dostosowywania treści, analizy ruchu, dostarczania reklam oraz ochrony przed spamem, złośliwym oprogramowaniem i nieuprawnionym dostępem. Komentując, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych i informacji zawartych w plikach cookies.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...