wtorek, 29 stycznia 2019

Coś pysznego #52 - Sałatka-gyros

W większości wpisów zamieszczanych pod szyldem Coś pysznego znajdziecie przepisy na słodkości i wypieki. Tak to już jest, że najlepiej odnajduje się w ciastach i sprawia mi to najwięcej radości. Nie samymi deserami żyje jednak człowiek. Czasem trzeba przyrządzić również inne potrawy: dania obiadowe czy sałatki. Dziś postanowiłam podzielić się z Wami moim przepisem na sałatkę-gyros, którą śmiało traktować można jako osobną potrawę lub dodatek do dania.

Sałatka-gyros


Składniki:

2-4 filety z kurczaka
pół ogórka
1 czerwona papryka
1 puszka kukurydzy
kapusta pekińska
majonez
ketchup
przyprawa do gyrosa



Wykonanie:

Przygotować filety z kurczaka: umyć, osuszyć, przekroić na pół i przyprawić mieszanką do gyrosa. Następnie usmażyć na kilku łyżkach rozgrzanego oleju.

Mięso pokroić w średniej wielkości kostkę i pozostawić do wystygnięcia.

Warzywa umyć i osuszyć. Paprykę i ogórka (nieobranego) pokroić w kosteczkę. Kukurydzę odsączyć. Kapustę pekińską pokroić w cienkie paski.


Składniki układać warstwami:
  • kapusta pekińska
  • mięso
  • warstwa ketchupu z majonezem (ja robię coś na kształt kratki)
  • ogórek
  • papryka
  • kukurydza
  • ketchup z majonezem
  • mięso (jeśli jeszcze zostało)
  • kapusta pekińska
Wierzch można delikatnie posypać przyprawą do gyrosa.


11 komentarzy:

  1. Bardzo lubię - dodaję wszystkie kolory papryk, jest wtedy jeszcze bardziej kolorowa:D
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jedna z moich ulubionych sałatek 😉

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam ta salatke, patrz wszystkie slkadniki mam wiec jutro zrobie na kolacje :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Myślę, ze by mi smakowała, bo składniki mi odpowiadają :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie jadłam, ale podobno pyszna. Wypróbuję przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam, jest przepyszna.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ta sałatka zawsze wychodzi..polecam
    Pozdrowienia

    OdpowiedzUsuń
  8. Pyszna, bardzo ją lubimy :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. wyglada bajecznie, ja musiałabym niestety usunąć z niej mięso ( jsetem wegetarianką)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że przyczyniasz się do istnienia tego bloga! ♥

W związku z ustawą RODO o ochronie danych osobowych, informuję, że na tej stronie używane są pliki cookie Google i podobne technologie do ulepszania i dostosowywania treści, analizy ruchu, dostarczania reklam oraz ochrony przed spamem, złośliwym oprogramowaniem i nieuprawnionym dostępem. Komentując, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych i informacji zawartych w plikach cookies.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...