wtorek, 17 kwietnia 2018

Coś pysznego #44 - Ciasto z malinami i bezą

Praktycznie cały marzec minął mi na przesiadywaniu w kuchni i pichceniu. Mój piekarnik działał na pełnych obrotach, a ja raczyłam znajomych różnymi wypiekami, które w dużej mierze były nieco eksperymentalne. Wrzucając zdjęciu dzisiejszego ciasta na Instagram, wzbudziło ono niemałe zainteresowanie. Obiecałam zatem, że udostępnię przepis na blogu, a słowa dotrzymuje. Lista składników jest krótka, ciasto robi się szybko, a efekty są niezwykle zadowalające. Polecam wypróbować!

Ciasto z malinami i bezą


Składniki:

2 szklanki mąki pszennej
4 jajka
200 g masła
300 g malin
2 łyżeczki proszku do pieczenia
1 szklanka cukru


Wykonanie:

Oddzielić białka od żółtek. Przesiać mąkę z proszkiem do pieczenia.
Miękkie masło zagnieść z żółtkami i przesianą mąką z proszkiem. Ciasto powinno być gładkie i dobrze wyrobione.
Tortownicę (ja użyłam średnicy 18 cm) wyłożyć papierem do pieczenia lub natłuścić.
Wyrobione ciasto podzielić na 3 części. Jedną część wykorzystać do wyłożenia tortownicy, odrywając po kawałku ciasta i wyklejając nim spód.



Dwie pozostałe części włożyć do lodówki na czas przygotowywania spodu ciasta.
Spód podpiec w piekarniku w temp. 180 stopni przez około 10 minut (do lekkiego zarumienia).
W tym czasie przygotować maliny: umyć i osuszyć. Można je również przekroić na połówki.

Podpieczone ciasto wyłożyć warstwą malin, następnie wyciągnąć kolejną część ciasta, zetrzeć je na tarce i posypać nim maliny.



Białka ubić z cukrem na sztywną pianę i wylać na ciasto.
Ostatnia część ciasta powinna znaleźć się na warstwie białek (ciasto porwać na kawałki).
Piec w temperaturze 180 stopni przez 45 minut. Ciasto pozostawić w tortownicy do całkowitego wystygnięcia.

17 komentarzy:

  1. Trochę zabawy z nim jest, ale wygląda przepysznie :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale pyszne, ja robie zamiast malin (obecnie sa bardzo kwasne) tre jablka ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Czytanie tego wpisu na głodniaka grozi niekontrolowanym uruchomieniem się ślinianek i burczeniem w brzuchu! Pysznie wygląda i rzeczywiście, bardzo proste w wykonaniu :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mniam! Ciasto wygląda obłędnie. Chętnie taki zrobię.

    OdpowiedzUsuń
  5. Powiem tak. Już wiem, co chcę upiec w następnym czasie :D To ciasto wygląda wspaniale! I jeszcze te maliny.. Kocham je!

    http://luxwell99.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Odpowiedzi
    1. Bezy same w sobie tez nie sprawiaja mi przyjemnosci w jedzeniu, ale na ciescie to juz co innego :)

      Usuń
  7. Ciasto idealne i zrobiłabym jak najszybciej, ale jeszcze nie dorobiłam sie miksera :D
    Wygląda tak apetycznie! <3

    OdpowiedzUsuń
  8. Mniammmm... super połączenie!
    pozdrawiam serdecznie z nad filiżanki kawy:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Wygląda tak smakowicie a ja staram sie ograniczać słodycze:) Narobiłaś mi ochoty:)

    Buziaki przesyłam i po dłużeszej przerwie zapraszam na nowy post:)
    WWW.KARYN.PL

    OdpowiedzUsuń
  10. Mmm... Uwielbiam maliny <3 Oj, zjadłabym takie ciacho ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. W pierwszej wersji myślałam, że ciasto z rabarbarem, a to maliny, ale wydaje mi się, że rabarbar też mógłby się świetnie sprawdzić :) Pycha ciacho

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie mogę się już doczekać świeżych malin <3

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że przyczyniasz się do istnienia tego bloga! ♥

W związku z ustawą RODO o ochronie danych osobowych, informuję, że na tej stronie używane są pliki cookie Google i podobne technologie do ulepszania i dostosowywania treści, analizy ruchu, dostarczania reklam oraz ochrony przed spamem, złośliwym oprogramowaniem i nieuprawnionym dostępem. Komentując, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych i informacji zawartych w plikach cookies.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...