poniedziałek, 26 listopada 2018

Coś pysznego: 50 przepisów w rok #3

Tak jak rok dobiega końca, tak i moje tegoroczne wyzwanie powoli finiszuje. To już trzeci wpis przedstawiający moje kulinarne poczynania w ciągu tego roku. Dla przypomnienia wspomnę, że moim założeniem było wypróbowanie w ciągu 12 miesięcy pięćdziesięciu nowych przepisów. W dzisiejszym zestawieniu dominują ciasta, które uwielbiam piec. Jest to coś w czym doskonale się odnajduję i staram się, by przynajmniej raz w tygodniu w domu pachniało świeżymi wypiekami.

Jakie potrawy trafiły ostatnio na mój stół?



31) Ciasto z gruszkami pod chmurką – To ciasto, którego nie można pominąć! Przepyszne kruche ciasto, na którym leżą gruszki przykryte białkowo-budyniową pianką, nadającą lekkości całemu wypiekowi. Nie tylko wygląda, ale również smakuje rewelacyjnie. Ciasto, którym można zachwycić gości – LINK.


32) Kruche ciasto z dżemem z czarnej porzeczki – To ciasto jest bardzo podobne do powyższego, z tym wyjątkiem, że zamiast owoców głównym nośnikiem smaku jest dżem z czarnej porzeczki. O ile dobrze pamiętam nosi ono uroczą nazwę Pleśniak. Przepisy różnią się nieco między sobą, ale smak obu jest godny pochwalenia.


33) Sernik pod kakaową kruszonką – Kolejny raz w tym roku w moje ręce trafił twaróg, którego nie można było inaczej wykorzystać, jak tylko do sernika! Tym razem zdecydowałam się na wersję z kakaową kruszonką, która podbiła nasze podniebienia – LINK.


34) Mrówkowiec – Ciasto na bazie maku, na które przepis odnalazłam na stronie Winiary, gdzie ostatnio często zdarza mi się zaglądać. Osobiście nie przepadam jednak za wypiekami, do których dodaje się suchy mak, więc tego przepisu nie zamierzam powtarzać. 


35) Ciasto śliwkowe – to przykład bardzo szybkiego i prostego w przygotowaniu ciasta z owocami, które zawsze wychodzi. Śliwki w tym przepisie zamienić można na każdy inny owoc. Świetna przekąska na jesień. 


36) Ciasto drożdżowe ze śliwkami i kruszonką – Jeśli jednak miałabym wybrać wersję ciasta śliwkowego, która przemawia do mnie bardziej, to z pewnością będzie to ciasto drożdżowe z kruszonką z dodatkiem tych jesiennych owoców. To absolutnie mój smak dzieciństwa. Przepis pochodzi od Ani Starmach.


37) Ciasto kakaowo-kokosowe – To kolejny przykład prostego wypieku, przy którym nie sposób się narobić. Zwyczajnie należy wrzucić wszystkie składniki do miski i wymieszać. Powstało, gdy miałam ochotę na coś słodkiego.


38) Torcik kokosowy – Bez okazyjny torcik, który przygotowałam jedynie po to, by sprawić mojemu mężowi przyjemność (dobra żona, co?;)). Podczas jego tworzenia trafiłam na przepis na idealny biszkopt, który świetnie nadaje się do tortów. Masa kokosowa powstała na bazie mleka kokosowego, a całość wyszła pysznie. Być może nie broni się wyglądem, ale smakiem jak najbardziej. W tym przypadku korzystałam z dwóch oddzielnych przepisów i mojej osobistej inwencji - LINK


39) Biszkopt kokosowy – Tworząc powyższy torcik, chciałam by był on jeszcze bardziej kokosowy i żeby na bazie kokosa powstał również sam biszkopt. Niestety nic mi z tego nie wyszło. Szybko zapomniałam o nieudanym przepisie i niewyrośnięty biszkopt trafił prędko do kosza.

40) Ciasto jabłkowe – Szybkie i nieskomplikowane ciasto z jabłkami, które pokrojone w plasterki rozmieszczone były warstwami w cieście. Powstało z powodu nadmiaru jabłek.


41) Placki drożdżowe – To smaczna, aczkolwiek nieco pracochłonna wersja placuszków, które idealnie sprawdzają się na śniadanie. Te podane zostały z domowej roboty konfiturą.


42) Sałatka z fasolą – Sałatka, do której przygotowania użyłam czerwonej fasoli i resztek, które zawsze znajdą się w kuchni.

43) Surówka z kapusty, ogórka i kopru – Tę surówkę mogę z czystym sercem polecić do obiadu. Jej wykonanie jest banalnie proste. Wśród składników znajdują się: kapusta, ogórek, koperek i kukurydza. Fajnie wpasowała się w drugie danie z białym mięsem.


44) Zupa koperkowa z jajkiem – Odkąd przygotowałam po raz pierwszy zupę koperkową pojawia się ona u nas bardzo często. Wersja z jajkiem również podbiła nasze podniebienia, a do tego jest bardziej sycąca. Nie wiem, jak wcześniej mogłam bez niej żyć!



45) Zapiekanka z rybą – Jeśli chodzi o rybę, to miałam do niej bardzo klasyczny stosunek. To znaczy przyrządzałam ją na jeden znany mi sposób. W tym roku zaczęłam dopiero eksperymentować z tym składnikiem i w taki sposób powstała zapiekanka ziemniaczana z rybą. Można śmiało powiedzieć, że był to rodzaj jednogarnkowego dania w formie zapiekanej, która okazała się być niezwykle smaczna.


Oczywiście jak zawsze czekam na Wasze komentarze, które dania wydały się Wam najciekawsze, bym mogła zamieścić dokładny przepis w kolejnym wpisie C pysznego

Jadłyście którąś z tych potraw?

11 komentarzy:

  1. Gratuluje kochana, musze wziasc z Ciebie przyklad :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam spróbować, bo naprawdę jest to fajna zabawa :)

      Usuń
  2. Zapiekanka z rybą wygląda smacznie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Rzeczywiście sporo ciast i słodkości. Wszystko wygląda niesamowicie apetycznie, a pomysł z wyzwaniem super.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja tez uwielbiam piec 😉 zdecydowanie bardziej niz gotować 😆. Bardzo fajne wyzwanie !

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale ja ci zazdroszcze że tak pieczesz i gotujesz:) Gratki kochana:*

    Buziaki:*
    Nowy post ze stylizacją -> WWW.KARYN.PL

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale zazdroscic to mozna chyba tylko czasu, jesli Ci go brakuje ;) Wszystkiego mozna sie nauczyc :D

      Usuń
  6. Kakaowy sernik i ciasto drożdżowe mogłabym jeść non stop :D

    OdpowiedzUsuń
  7. O tej godzinie to już chyba nie powinnam oglądać tak apetycznych zdjęć :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Sernik pod kakaową kruszonką to cos dla mnie :D

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że przyczyniasz się do istnienia tego bloga! ♥

W związku z ustawą RODO o ochronie danych osobowych, informuję, że na tej stronie używane są pliki cookie Google i podobne technologie do ulepszania i dostosowywania treści, analizy ruchu, dostarczania reklam oraz ochrony przed spamem, złośliwym oprogramowaniem i nieuprawnionym dostępem. Komentując, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych i informacji zawartych w plikach cookies.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...