wtorek, 16 października 2018

Coś pysznego #49 - Sernik pod kakaową kruszonką

Gdy tylko w moim domu pojawi się choć odrobina twarogu, zabieram się do stworzenia sernika. Wyznam Wam, że wcześniej nie przykładałam tak dużej wagi do tego rodzaju ciast, lecz odkąd mieszkam za granicą i mam go „od święta”, stał się to mój ulubiony wypiek, obok którego nie jestem w stanie przejść obojętnie. Dziś chciałabym podzielić się kolejną sernikową wariacją. Została ona nazwana sernikiem pod kakaową kruszonką i absolutnie broni się swym smakiem. Przepis jest bardzo prosty, a efekt? Ciacho znika w kilka minut.

Sernik pod kakaową kruszonką


Składniki na ciasto:
500 g mąki pszennej
1 opak. proszku do pieczenia
250 g masła
1 szkl. cukru
3 łyżki śmietany
3-4 łyżki kakao
szczypta soli

Składniki na masę serową:
1 kg twarogu
5-6 jajek
250 g masła
2 szkl. cukru
1 opak. cukru waniliowego
1,5 łyżki mąki ziemniaczanej


Wykonanie:

Mąkę przesiać z proszkiem do pieczenia. Dodać masło, cukier, śmietanę i kakao. Ze składników wyrobić gładkie ciasto. Wstawić na 1 godzinę do lodówki.

Oddzielić białka od żółtek. Z białek ubić pianę.

Przygotować masę serową: Do miski wrzucić masło, cukier, cukier waniliowy i żółtka. Wszystko zmiksować.

Dodać zmielony twaróg porcjami i mieszać łyżką.

Na koniec wsypać mąkę ziemniaczaną oraz pianę z białek i delikatnie wymieszać.



Formę (w moim przypadku 20x30 cm) wyłożyć papierem do pieczenia. Dno wyłożyć połową ciasta, nachodząc na ranty.

Na ciasto nałożyć masę serową, a wierzch pokryć drugą połową ciasta startą na tarce o dużych oczkach.

Piec w temperaturze 200 stopni przez około 60 min. Pilnować, by wierzch się nie przypalił.


























Lubicie serniki? Czy jadłyście już sernik w takiej formie?

35 komentarzy:

  1. Bardzo lubię tego typu serniki :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam sernik, w każdej postaci, więc z chęcią taki przepis wypróbuję ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam serniki, ale teraz mam smaka a znow nie zrobilam twarogu hahaha ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetnie wygląda i pewnie bardzo dobrze smakuje. Odpisałem przepis i żona mi taki napewno zrobi. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Wlaśnie w takim wydaniu uwielbiam. To najlepsza wersja sernika :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Czasem się zastanawiam, jak kiedyś mogłam nie lubić sernika? :O A ten wygląda pysznie!

    OdpowiedzUsuń
  7. Jadłam kiedyś taki sernik...był absolutnie boski:D
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Mmmm, ależ on bosko wygląda! Zapisuję na Pintereście - wypróbuję na 100%!

    OdpowiedzUsuń
  9. Ale narobiłaś mi ochoty na sernik :) dawno temu jadłam ostatni, nie wiem czy nie na Boże Narodzenie ostatni raz :) nie mam tu w Norwegii niestety twarogu :( ale jak dojedzie z miejsca będę robiła

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam ten sam problem z twarogiem, lecz gdy tylko mam okazje, to wykorzystuje go do sernika ;)

      Usuń
  10. Kupiłaś mnie tym postem gdyż uwielbiam serniki:* to są moje smaki dzieciństwa:)

    Buziaki kochana:*
    Zapraszam na post ze zdjęciami z bajecznego Zakynthos WWW.KARYN.PL

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to byśmy siadły przy jednym stole i pałaszowały jak głupie ;)

      Usuń
  11. Szkoda, że nie mogę jeść sernika :C Za to cała moja rodzinka się nim zajada, więc może kiedyś im to zaserwuję :) Super wygląda!

    OdpowiedzUsuń
  12. To jest jedno z moich ulubionych ciast :) i ta kruszonka mniam.

    OdpowiedzUsuń
  13. to jedno z moich ulubionych ciast.. o mamusiu, ta godzina,a Ty mi takie pyszności pokazujesz?! :p

    OdpowiedzUsuń
  14. W pierwszym momencie miałam ochotę krzyknąć "sernik mojej mamy"! Totalnie go uwielbiam <3

    www.sylviavoyages.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Wygląda pysznie, choć ja serniczków nie zjadam ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Wygląda przepysznie, muszę go zrobić ♥

    londonkidx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Moja mama piecze podobny, przynajmniej z wyglądu i nazywa się go królewskim. Ulubiony całej rodziny :) Fajny przepis i serniczek wygląda na kremowy i pyszny.

    OdpowiedzUsuń
  18. Uwielbiam sernik. Chętnie wypróbuję Twój przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  19. ale smaka narobiłaś! sernik to jedno z nielicznych ciast, które lubię :) a ten wygląda bardzo apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  20. musze to zrobić u siebie w domku już mi ślinka cieknie :P

    OdpowiedzUsuń
  21. Kocham serniki. Twój wygląda bardzo apetycznie.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że przyczyniasz się do istnienia tego bloga! ♥

W związku z ustawą RODO o ochronie danych osobowych, informuję, że na tej stronie używane są pliki cookie Google i podobne technologie do ulepszania i dostosowywania treści, analizy ruchu, dostarczania reklam oraz ochrony przed spamem, złośliwym oprogramowaniem i nieuprawnionym dostępem. Komentując, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych i informacji zawartych w plikach cookies.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...