piątek, 9 listopada 2018

Coś pysznego #50 - Torcik kokosowy z idealnym biszkoptem

Ostatnio zabrałam się za przygotowanie torciku kokosowego zupełnie bez okazji. Do głowy wpadł mi po prostu taki pomysł, gdy wyszukałam w internecie przepis na ponoć idealny biszkopt, a dodatkowo w kuchennej szafce wpadło mi w oko mleko kokosowe. Samo wykonanie tego ciasta jest banalnie proste i jest to najszybciej wykonany tort w moim życiu. Biszkopt okazał się faktycznie idealny, zwłaszcza do tak wyjątkowych specjałów, jakimi są torty. Ciasto to z pewnością mogę polecić wielbicielom kokosa!

Torcik kokosowy


Składniki na biszkopt (na tortownicę o średnicy 26 cm):

6 jajek
18 łyżek mąki pszennej
6 łyżek mąki ziemniaczanej
18 łyżek cukru

Wykonanie:

Oba rodzaje mąki przełożyć do miski i przesiać przez sito.
Jajka (najlepiej w temperaturze pokojowej) rozdzielić na białka i żółtka.
Białka ubić na sztywno, dodając pod koniec cukier. Następnie dodawać po jednym żółtku, nie przerywając miksowania.
Gdy piana jest już gęsta, dodawać partiami mąki.
Ciasto mieszać drewnianą łyżką lub trzepaczką. Nie używać do tego celu miksera!

Formę wyłożyć papierem do pieczenia. Biszkopt piec przez 25 – 35 minut w 160 stopniach → Zasada suchego patyczka.

Wypiek wyciągnąć z piekarnika i pozostawić do wystudzenia.





Składniki na masę kokosową:

400 ml mleka kokosowego
1 budyń waniliowy
100 ml wody
250 g mascarpone
2 łyżki cukru
wiórki kokosowe do dekoracji
9 łyżek malibu do przełożenia

Wykonanie:

Mleko kokosowe zagotować pod przykryciem do czasu, aż zacznie bulgotać.
Budyń rozpuścić w 100 ml wody. Jeśli budyń nie zawiera cukru, można wsypać jego dwie łyżki.
Budyń dodać do mleka kokosowego i zagotować, energicznie mieszając.
Ściągnąć z palnika i odstawić do wystudzenia.

Do miski włożyć mascarpone i 2 łyżki cukru i miksować składniki przez krótką chwilę, aż serek nieco się napuszy.
Następnie dodawać 1/3 przygotowanego wcześniej budyniu z mlekiem i zmiksować. Powtórzyć tę czynność do skończenia mleka.


Przełożenie tortu:

Biszkopt przepołowić i nasączyć malibu z obu stron. Wyłożyć masą budyniowo-kokosową. Pozostawić trochę masy na wierzch ciasta.

Na wierzchniej warstwie kremu wysypałam jeszcze wiórki kokosowe.


Lubicie kokos?

15 komentarzy:

  1. Przyznam, że tych wiórek kokosowych jest dla mnie za dużo.

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam wiórki kokosowe i wszystko co jest kokosowe :) desery, czekoladki, batony no i mali u też jest kokosowe :) Twoje ciasteczko wygląda pysznie bo jest z kokosem :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale bym zjadła taki tort, uwielbiam kokosowe specjały :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Torty zawsze wydawały mi się strasznie pracochłonne i raczej ich unikałam, ale ten może stać się wyjątkiem na mojej liście. ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. O kochana zaslinilam klawiature, obledny, chetnie uracze tesciowa takim tortem <3

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja akurat nie jestem fanką kokosu ale zapewne smakował wyśmienicie ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo lubię kokos w cieście, więc porywam kawałek:D
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy:)

    OdpowiedzUsuń
  8. mmm musi być naprawdę pyszny :) wygląda jak puszysta chmurka ;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że przyczyniasz się do istnienia tego bloga! ♥

W związku z ustawą RODO o ochronie danych osobowych, informuję, że na tej stronie używane są pliki cookie Google i podobne technologie do ulepszania i dostosowywania treści, analizy ruchu, dostarczania reklam oraz ochrony przed spamem, złośliwym oprogramowaniem i nieuprawnionym dostępem. Komentując, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych i informacji zawartych w plikach cookies.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...