czwartek, 11 sierpnia 2016

Jedz, pij, żuj #8- Peanut-Butter-Test

Mając przyjemność pracować w miejscu, które współpracuje z USA, często trafiają do mnie słodkości bardzo popularne za Oceanem. Przykładem jest połączenie czekolady i masła orzechowego, które osobiście uwielbiam. Zdecydowałam zatem zebrać sześć produktów różnych marek, by przetestować, który z nich jest najsmaczniejszy.

UWAGA! Ten post jest bardzo kaloryczny!

-> M&M’s Peanut Butter
Producent: Mars
Kraj pochodzenia: USA
Pojemność: 46.2 g
Cena: 2 CHF

>>Strona internetowa<<



W charakterystycznym czerwonym opakowaniu z wizerunkiem czerwonego M&M'sa z grzywką z masła orzechowego znajduje się niespełna 50 g kolorowych drażetek, co daje nam ilość 26 sztuk w każdym zestawie. Wśród nich nie ma cukierków z orzeszkiem wewnątrz. Wszystkie wypełnione są po brzegi masłem orzechowym, zamkniętym w chrupiącej otoczce. Różnorodność barw nie ma tutaj znaczenia. Wszystkie m&m'sy smakują tak samo. 








































Ze wszystkich smakołyków z masłem orzechowym to właśnie te cukiereczki mają najbardziej wyczuwalny smak tego składnika. Po rozgryzieniu masło wręcz rozpływa się w ustach i jest obłędnie pyszne! W ich składzie znajdziemy mleczną czekoladę, naturalnie masło orzechowe, które jest częściowo odtłuszczone oraz olej palmowy. Pozostałe składniki tj. aromaty czy barwniki stanowią mniej niż 1%. Po zjedzeniu jednego cukierka ma się już ochotę na kolejny.



-> Reeses Pieces
Producent: Hershey's
Kraj pochodzenia: USA
Pojemność: 43 g
Cena: 2.20 CHF

>>Strona internetowa<<




Produkt bardzo podobny do powyższych M&M'sów. Opakowanie jak i wygląd drażetek są niezwykle podobne. W tym przypadku mamy jednak do czynienia ze znaną amerykańską firmą Hershey's, która produkuje popularne słodycze z masłem orzechowym pod nazwą Reese's. 



Cukierki Reese's (55 szt. w opak.) są mniejsze i niestety nie smakują tak intensywnie jak M&M'sy. Są dobre, jednak gdybym miała wybierać spośród tych dwóch produktów, mój wybór zawsze padnie na pierwsze drażetki. Drażetki Reese's mają 3 kolory: żółty, brązowy i pomarańczowy. Smak poszczególnych barw jest identyczny. Przegryzając cukierka, smak masła orzechowego pojawia się dopiero pod koniec jedzenia, gdzieś na końcu języka. W składzie bardzo wysoko znajduje się cukier, a także odtłuszczone masło orzechowe. Pozostałe składniki stanowią poniżej 2% całości.





-> Reeses 2 Peanut Butter Cups
Producent: Hershey's
Kraj pochodzenia: USA
Pojemność: 42 g
Cena: 1.90 CHF

>>Strona internetowa<<



2 okrągłe batoniki w kształcie babeczek zawierają masło orzechowe o zbitej konsystencji o bardzo intensywnym smaku. Oblane jest ono mleczną czekoladą Hershey's. Słone masło świetnie komponuje się ze słodką czekoladą. Całość przyjemnie rozpływa się w ustach. 



Jedna babeczka (a nawet pół) spokojnie wystarczy na zabicie małego, słodkiego głoda. Ten batonik nie zawiera glutenu, więc osoby, które nie mogą go spożywać, powinny być zadowolone. Jak dla mnie jest to najlepszy produkt marki Reese's, jaki jadłam. Oryginalna wersja jest także zdecydowanie lepsza od batoników w białej czekoladzie.
 

-> Snickers Peanut Butter Squared
Producent: Mars
Kraj pochodzenia: USA
Pojemność: 50.5 g
Cena: 2.20 CHF

>>Strona internetowa<<




W tym opakowaniu znajdują się 2 małe batoniki Snickers. Całe szczęście nie jest to jeden normalnej wielkości Snickers, gdyż byłby on zdecydowanie zbyt słodki i kaloryczny, by zjeść go naraz. Standardowe snickersowe nadzienie, zawierające nugat, karmel oraz orzechy, zyskało dodatkowo warstwę masła orzechowego. Całość otula mleczna czekolada. 




Mimo tego, że warstwa masła jest dość spora, to nie jest ono zbyt wyczuwalne. Daje jedynie lekko słony posmak. Orzechy, znajdujące się w środku są bardzo twarde i zabijają przyjemność spożywania batona. Osobiście nie przepadam za Snickersami, więc nie jestem co do nich obiektywna. Mój ukochany stwierdził jednak, że klasyczny Snickers jest o wiele lepszy.
 

-> Twix Creamy Peanut Butter
Producent: Mars
Kraj pochodzenia: USA
Pojemność: 47.6 g
Cena: 2.20 CHF




Chyba wszyscy z nas znają reklamę o historii prawego i lewego Twixa. W niespełna 50 g opakowaniu znajdują się zatem dwa batoniki. Pierwsze, co rzuca mi się w oczy, to w tym przypadku jasne ubarwienie mlecznej czekolady. Poza chrupkim patyczkiem mamy tu jeszcze warstwę masła orzechowego.


Najbardziej wyczuwalny jest jednak twardawy wafelek, który totalnie zabija smak masła. Batonik nie jest nawet odrobinę słony. Jest on dobry w smaku i jako zwykła przekąska z pewnością dobrze się sprawdzi. Ci jednak, którzy są spragnieni masła orzechowego, nie powinni się na niego decydować, gdyż tego składnika prawie w ogóle w nim nie czuć.



-> Magnum Double Peanut Butter
Producent: Algida
Kraj pochodzenia: Wielka Brytania
Pojemność: 39 g
Cena: 2 CHF



Mały batonik sprzedawany pod nazwą Magnum składa się z nadzienia z masła orzechowego, ciągnącej warstwy karmelu oraz czekolady. Całość okalają małe orzeszki, widoczne na zewnątrz. W tym przypadku masło (pomimo podwójnej jego ilości) nie jest zupełnie wyczuwalne. Składnikiem, który od razu wyczuwa się po przegryzieniu jest słony, ciągnący się karmel. 


Zawartość prażonych orzeszków w batoniku wynosi 13%. Poza tym mamy do czynienia nie z czekoladą, a masą kakaową, co niestety czuć. W smaku przypomina mi ona najgorszej jakości wyrób czekoladopodobny. Zdecydowanie najgorszy produkt w tym zestawieniu.





Podsumowanie:


Masło orzechowe w połączeniu z czekoladą to zdecydowanie moje smaki. Uwielbiam sposób, w jaki słodka czekolada łączy się ze słonym smakiem masła i tego właśnie szukam w słodyczach, na których widnieje napis „Peanut Butter”. Muszę czuć tą przyjemną słoność. Jeśli miałabym stworzyć ranking powyższych słodkości, to prezentowałby się on następująco:

1) M&M's Peanut Butter jako drobna przekąska w ciągu dnia sprawdza się idealnie!
2) Reese's 2 Peanut Butter Cups, czyli klasyka masła orzechowego i jednocześnie najbardziej słony smak w tym zestawieniu.
3) Reese's Pieces – malutkie drażetki na mniejszą przekąskę ;)
4) Twix Creamy Peanut Butter – Co prawda nie czuć w nim masła orzechowego, ale jest o wiele pyszniejszy od dwóch ostatnich.
5) Snickers Peanut Butter – Gdyby nie twarde orzechy, zabijające smak każdego innego składnika, trafiłby wyżej na tej liście.
6) Magnum Double Peanut Butter – Zdecydowanie najgorszy produkt. Tragicznej jakości czekolada (Nie mylić z lodami Magnum z masłem orzechowym, które co prawda nie znalazły się w poście, ale miałam okazję ich próbować i są przepyszne!)


A czy Wy lubicie połączenie czekolady z masłem orzechowym? Miałyście okazje próbować tych przysmaków? Znacie inne słodycze z tym składnikiem. 

25 komentarzy:

  1. mniam mniam :)

    Pozdrawiam Zocha
    http://www.zocha-fashion.pl/

    OdpowiedzUsuń
  2. Ah czemu takich pyszności nie ma u nas? Chcę chcę! <3

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale smaka na snikersa mi narobilas ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie jestem fanką masła orzechowego, ale produkty wyglądają smakowicie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja samego masla orzechowego nie tkne, ale w polaczeniu z czekolada to moj ulubiony smak :)

      Usuń
  5. ale zgłodniałam :D Ostatnio jadłam lody o smaku masła orzechowego nad morzem i to było niebo w gębie :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Ile słodkości :D byłam w londynie w sklepie m&s to jest dopiero raj hahhaha ciężko było się na coś zdecydować :D

    OdpowiedzUsuń
  7. O matko jakie pyszności! Jak możesz nam to pokazywać? Chcesz nas zadręczyć :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Same pyszności! Masło orzechowe uwielbiam wiec chętnie bym popróbowała :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  9. jak ja sie ciesze ze nie mam takeij pracy bo chyba bym sie toczyla :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja powiem Ci, ze przy takich slodkosciach schudlam 5 kg :P

      Usuń
  10. Rajusiu, ja kocham słodycze, a tu trafiłam jeszcze na taki post *.*

    OdpowiedzUsuń
  11. Jakie pyszności :) Wszystko chętnie bym spróbowała :)
    Ja uwielbiam czekoladę ze słonym posmakiem. Ostatnio moim ulubionym batonem jest kit-kat peanut :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Wszystko kusi! Reese's uwielbiam :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Wszystko pysznie wygląda, ale ja nie jadam takich rzeczy!
    Miłego weekendu! :)

    xxBasia
    http://kasztanowydomek.blogspot.co.uk/

    OdpowiedzUsuń
  14. Nie próbowałam tych rzeczy, ale podczas czytania postu, ślinka aż cieknie do ust! Uwielbiam masło orzechowe i nachętniej wyjadałabym je łyżkami ze słoika! hahah

    Pozdrawiam,
    http://millkeyshake01.blogspot.co.ke

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że przyczyniasz się do istnienia tego bloga! ♥

W związku z ustawą RODO o ochronie danych osobowych, informuję, że na tej stronie używane są pliki cookie Google i podobne technologie do ulepszania i dostosowywania treści, analizy ruchu, dostarczania reklam oraz ochrony przed spamem, złośliwym oprogramowaniem i nieuprawnionym dostępem. Komentując, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych i informacji zawartych w plikach cookies.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...