sobota, 7 maja 2016

Relacja z podróży #1 - Hotel i Salzburg nocą

Późnym popołudniem byliśmy już w Salzburgu. Nasz cel został osiągnięty! Kolejne miasto i kolejny kraj zaliczony. Nigdy wcześniej nie byliśmy w Austrii, mimo że leży ona tak blisko. Jak się okazało, decyzja o odwiedzeniu Salzburga jako pierwszego miasta w tym kraju była strzałem w 10! Pierwsze kroki kierujemy oczywiście do hotelu, w którym spędzimy następne doby. Zdecydowaliśmy się na pobyt w 4-gwiazdkowym Goldenes Theater Hotel, położonym bardzo blisko centrum i Starego Miasta.

Obsługa w recepcji była bardzo miła i pomocna. Zostały nam udzielone wszelkie potrzebne informacje i wręczone klucze do pokoju. Hotel posiada parking podziemny oraz współpracuje z innym parkingiem (w razie braku wolnych miejsc), gdzie można zostawić auto. Koszt postoju wynosi 14 euro za dobę.

Jeśli chodzi o pokój, to był on urządzony dość nowocześnie, a jednocześnie przytulnie. Widać było, że meble są nowe, a całe pomieszczenie, jak i łazienka były nienagannie czyste.

W pokoju znajdowało się duże dwuosobowe łóżko, które było bardzo wygodne.

W pokoju stała również szafa z sejfem. W środku było sporo miejsca na rzeczy dwóch osób. Obok szafy stał dodatkowy fotel, a na drzwiach wisiało duże lustro.

Naprzeciwko łóżka wisiał telewizor, a w nim duży wybór kanałów w różnych językach. Do dyspozycji mieliśmy także biurko.

Nad biurkiem bardzo fajny akcent w postaci obrazu z widokiem na Salzburg.

Grube, brązowe zasłony pięknie komponowały się z wystrojem pokoju.

Widok z okna mieliśmy wprost na położoną w pobliżu górę.

Łazienka z prysznicem i całe jej wyposażenie:

Ciekawą ozdobą były znajdujące się na korytarzu liczne repliki starych afiszy teatralnych (w końcu hotel powstał w budynku teatru).

W całym hotelu był dostęp do darmowego WI-FI. Szczególnie pochwalić mogę śniadania, które były przepyszne. Wszystko miało charakter bufetu, jednak produkty, które mieliśmy do wyboru, były regionalne, świeże i przygotowywane na miejscu.

Po chwili odpoczynku i odświeżeniu się po dniu w trasie wybraliśmy się na wieczorny spacer po starówce przy świetle księżyca. Zobaczcie sami, jak pięknie prezentuje się miasto o zmroku.

Stare Miasto w Salzburgu jest skupiskiem pięknych kamieniczek i wąskich uliczek, a wszystko to jest wspaniale oświetlone!

Wystawy sklepowe były pięknie oświetlone i zachęcały, by wrócić następnego dnia i wejść do środka.

Miejscem, które koniecznie trzeba zobaczyć o zmroku jest fontanna Residenzbrunnen.

Jednak niewątpliwe wrażenie robi sama rzeka i jej okolica.

Nawet spacerując późnym wieczorem po mieście, czułam się tam nad wyraz bezpiecznie. Po starówce poruszało się mnóstwo turystów, fotografujących okolicę. Nie spotkaliśmy żadnych podejrzanych grup, ani osób w nietrzeźwym stanie. Dodatkowo po przejściu kilku metrów mogliśmy spokojnie wyrzucić mapę! Czuliśmy się tak, jak gdyby była to nasza setna wizyta w tym miejscu! Robiło się już strasznie późno, a my mieliśmy za sobą sporą ilość atrakcji, które totalnie nas wykończyły. Zdecydowaliśmy się zatem wrócić do hotelu, dobrze wyspać i powrócić na Stare Miasto następnego dnia...