wtorek, 8 grudnia 2015

Cos pysznego #16 - Sałatka paprykowa

Okres świąteczny kojarzy mi się kulinarnie z przeróżnymi sałatkami. W moim domu zawsze hitem była dobrze znana wszystkim sałatka jarzynowa. Postanowiłam nieco ją zmodyfikować, dostosować produkty do możliwości zakupu w Szwajcarii i powstała tym samym sałatka paprykowa. Zapewniam Was, że jest równie pyszna!


Składniki:

3 papryki w różnych kolorach (użyłam czerwonej, żółtej i pomarańczowej)
1 puszka kukurydzy
20 dag szynki
5 jajek na twardo
odrobinę żółtego sera
słoiczek majonezu
sól, pieprz
mielona papryka


Wykonanie:

Jajka gotujemy na twardo.

Papryki kroimy w kostkę, usuwając gniazda nasienne. Wrzucamy do miski.


Szynkę, ser oraz ugotowane jajka kroimy również w kostkę i dodajemy do papryki.

Kukurydzę odsączamy z zalewy i wrzucamy do reszty składników.

Całość przyprawiamy. Dodajemy majonez i mieszamy.


Jak widać, jest to bardzo prosta i smaczna alternatywa dla corocznej sałatki. Jaka jest Wasza ulubiona świąteczna sałatka?

Chciałabym również przypomnieć Wam o ankiecie. Zajmie Wam ona dosłownie chwilę, a będzie dla mnie ogromnie pomocna.





12 komentarzy:

  1. Uwielbiam sałatki, ta paprykowa mnie zaciekawiła :) chętnie wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Gdyby nie ta papryka to sałatka byłaby dla mnie w sam raz :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Kusząca sałatka :)) Spróbuje !

    OdpowiedzUsuń
  4. Ooo nie wiedziałam o ankiecie, ale już wypełniam! :)
    Uwielbiam, kocham, ubóstwiam paprykę i lubię chyba każdą sałatkę z tym warzywem. Nie przepadam za sałatkami z żółtym serem, więc bym go stąd wyeliminowała, ale tak to reszta wygląda mega smacznie! Ja lubię tradycyjną jarzynową (choć u mnie zamiast ziemniaków daje się ryż), makaronową (z zupek chińskich) oraz z kurczakiem i ananasem. Tak,to zdecydowanie moje ulubione sałatki! :) Choć niekoniecznie ta środkowa jest świąteczna, raczej można ją zrobić w każdej porze roku, dobrze pasuje do grilla na przykład :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciekawa sałatka, może kiedyś wypróbuję :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam sałatkowe modyfikację. Niebawem muszę wykorzystać przepis:-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Z pewnością wypróbuję - jest prosta, ale też bardzo smaczna, na dodatek jestem wielbicielką papryki. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Powinna być dobra i warta spróbowania :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Zrobiłam sałatkę twojego pomysłu i strasznie "sucha" wyszła chociaż majonezu nie żałowałam.Tak jakby jakiegoś soczyste warzywa czy owoca brakowało.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja nie odczulam, by byla sucha, a dalam nawet mniej majonezu niz w przepisie... Moze kwestia upodoban.

      Usuń

Dziękuję, że przyczyniasz się do istnienia tego bloga! ♥

W związku z ustawą RODO o ochronie danych osobowych, informuję, że na tej stronie używane są pliki cookie Google i podobne technologie do ulepszania i dostosowywania treści, analizy ruchu, dostarczania reklam oraz ochrony przed spamem, złośliwym oprogramowaniem i nieuprawnionym dostępem. Komentując, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych i informacji zawartych w plikach cookies.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...