środa, 16 września 2015

Perfekcyjny kącik nieperfekcyjnej Pani Domu #1

Nie chcę tutaj stwarzać wrażenia, że jestem osobą, która nienagannie zajmuje się domem, a każde pomieszczenie lśni niczym diamenty Paris Hilton. Określiłabym się raczej jako nieperfekcyjna pani domu, która niczym nie przypomina Anthei Turner. Uwielbiam jednak wszelkiego rodzaju triki i gadżety, ułatwiające domowe czynności oraz zorganizowanie.

No właśnie! Skoro już o organizacji mowa, chciałabym poświecić temu dzisiejszy post ;)

Która z Pań, prowadzących dom, nie chciałaby mieć perfekcyjnie uporządkowanych rzeczy i nigdy nie musieć niczego szukać?


Ośmielam się powiedzieć, że jest to marzenie każdej z nas. Zainspirowana zdjęciami idealnych kuchni, postanowiłam również zrewolucjonizować swoje ukochane pomieszczenie w domu.

Absolutnym ulubieńcem i ogromną pomocą okazały się być słoiki!

1) Słoiki w 3 rozmiarach
Seria: Korken
Materiał: szkło i stal nierdzewna
Rozmiary: 0.5 l, 1l, 1.8 l
Ceny (kolejno): 1.95 CHF, 2.50 CHF, 3.50 CHF
Ceny w Polsce: 6,99 zł, 7,99 zł, 12,99 zł
Uwagi: Produkt posiada hermetyczne zamknięcie



Jak widzicie z pomocą przyszła do mnie (bądź też na odwrót ;P) Ikea, w której znalazłam świetne słoiki w najniższej cenie. Sprawdzają się one świetnie do przechowywania zarówno produktów suchych, jak i dżemów czy galaretek.

Zalety przechowywania żywności w słoikach:

- Zdrowie – Jest to o wiele zdrowsza alternatywa niż przechowywanie w szkodliwym plastiku.

- Higiena – Któż z nas nie zna sytuacji, w której makaron, mąka czy jakikolwiek inny produkt trzymany w szafce w otwartym opakowaniu nagle się z niego wydostał? W przypadku słoików mamy pewność, że nic takiego się nie zdarzy.

- Porządek w szafkach – spójrzmy na zdjęcia poniżej. Która wersja wygląda bardziej estetycznie i schludnie? Myślę, że to pytanie nie wymaga odpowiedzi.


- Jakość pożywienia – Przechowywanie jedzenia w otwartych opakowaniach może powodować jego wysychanie i zmianę walorów smakowych. Dodatkowo żywność przechowywana w słoikach nie przesiąknie niepożądanymi zapachami innych produktów. Zapobiegnie to również pojawieniu się niechcianych insektów.

- Funkcjonalność – W słoikach przechowywać możemy mnóstwo rzeczy. Dodatkowym atutem jest łatwość czyszczenia. Bez problemu można je myć w zmywarkach.

- Wygoda użycia – Tutaj dużą rolę odgrywają pomocne etykiety, które warto umieścić na słoiku. Wtedy z łatwością odszukamy produkt, który nas interesuje. 




Etykiety

Tworząc moją słoikową armię, nie mogłam pominąć tak ważnego aspektu, jakim są etykiety. Oczywiście istnieje możliwość kupna gotowych, przyklejanych etykiet (widziałam kilka ofert na Allegro), bądź zrobienia ich własnoręcznie. Wpisując w Google hasło Etykiety na słoiki, wyskoczy nam mnóstwo przeróżnych wzorów i rozmiarów. Niektóre z nich są już wypełnione, inne mają miejsce na własny napis. Ja swoje etykietki znalazłam na blogu farma-zony (LINK), skąd pobrać można szablon.



Etykiety umieścić można na froncie słoika, wieczku lub pozostawić wiszące dookoła szyjki.

Oto kilka inspiracji:





Tuż obok etykiet z nazwą produktu, warto znaleźć miejsce na mniejszą naklejkę (np. na spodzie słoika), na której umieścimy datę ważności. 

Przygotowane etykiety możemy wydrukować bezpośrednio na papierze samoprzylepnym bądź na zwykłej kartce. Do słoika można je przykleić, używając akcesoriów biurowych: kleju bądź dwustronnej taśmy. Innym sposobem jest użycie do tego celu … mleka. Przygotowujemy kilka łyżek mleka, pędzelkiem smarujemy wewnętrzną stronę etykiety i przykładamy do słoika. Pamiętajmy, żeby etykiety były wypisane przed przyklejeniem!

Obecny wygląd moich szafek:

























W tym momencie powinien pojawić się kolejny przykład mojej kuchennej organizacji, lecz post okazałby się wtedy bezlitośnie długi i niektórzy pewnie mieliby problem z dobrnięciem do jego końca. Jeśli jednak tematyka ta Was interesuje i chętnie przeczytacie ciąg dalszy dzisiejszego postu, zapraszam do zostawiania komentarzy!

Co sądzicie o takim sposobie przechowywania żywności? Czy Wy również macie swój system organizacji w kuchni? W czym przechowujecie żywność?

Jeśli również używacie słoików do poskromienia kuchennego bałaganu, koniecznie wrzućcie zdjęcia i oznaczcie mnie za pomocą @dookola_swiata

19 komentarzy:

  1. Takie będę miałą w swoim dokmu :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja to jestem bardzo kiepską panią domu, ale słoiki to świetny pomysł :) Mamy nawet kilka w kuchni na przyprawy z podpisami co jest czym :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Podobne słoiczki mam w domu po miodzie :)! Trzymam tam płatki, owsiankę itp. Kiedy w końcu uda mi się wyprowadzić totalnie "na swoje", planuję zakup tych cudownych słoików właśnie w IKEI :P.

    OdpowiedzUsuń
  4. Słoiczki są super, warto tak jak napisałaś zaznaczyć datę ważności lub w przypadku domowych przetworów datę wykonania. Fajnie ozdobione mogą być świetną kuchenną ozdobą.
    U mnie na blogu niedawno był jeden pomalowany z przeznaczeniem na kawę, teraz szykuje się drugi na herbatę ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mam takie słoiczki, kupiłam je chyba w Biedronce :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Właśnie szukam takich słoiczków :) bardzo mi się podobają i nadają mi się prawie do wszystkiego :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Jako, że przez ostatnie lata miałam jakby trzy domy (brzmi to dość dziwnie, ale w sumie tak było), więc w każdym z nich było trochę moich rzeczy i dopóki nie pójdę na swoje, które będzie jedynym mieszkaniem, to nie mam szans na ogarnięcie wszystkiego tak jakbym w pełni chciała. Niestety moja organizacja w kuchni jest chyba najgorsza, ze względu na to, że dzielę ją z mamą, więc każda z nas ma inną wizję :D W pokoju jednak organizacja przebiega dość dobrze. Chętnie zobaczę inne Twoje sposoby na organizację i porównam z moimi :)
    Słoiczki mi się podobają, chciałabym mieć kiedyś taką biało-czerwoną spiżarnię z dużą ilością kraty i słoików również :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Już od dawna myślę o takich słoikach, ale jakoś na razie cały czas używam plastikowych pojemników :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Mam absolutnego bzika na punkcie różnych słoików i słoiczków w kuchni :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Uwielbiam wszystko przechowywać w takich słoikach :)
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie :*

    OdpowiedzUsuń
  11. Hej, super pomysł na fajną organizacje w kuchni., Często gęsto otwarte paczki i nie wiadomo co gdzie jest. U mnie nowy post o śniadaniowych inspiracjach, zapraszam na www.lap-stajla.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Takie słoiki zachowują świeżość produktów, są świetnym pomysłem na przechowywanie :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Uwielbiam słoiki - trzymam w nich produkty już od kilku lat i tak jak piszesz, zarówno suche, jak makarony czy mąkę, przyprawy i np miód (tylko tu pojemnik jest ciemny)

    OdpowiedzUsuń
  14. Uwielbiam słoiki, to chyba najlepszy sposób na organizację w kuchni :) Muszę wybrać się do Ikei i dokupić kilka :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja też przechowuję sporo produktów w słoikach lub puszkach. :)

    OdpowiedzUsuń
  16. bardzo ładnie wyglądają i zdjęcia do tego przepiękne :)

    pozdrawiam http://ullencemakeup.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. świetny pomysł z tymi etykietami ! sama robiłam w zeszłym roku je u siebie w kuchni :) świetny post i inspiracje:)

    OdpowiedzUsuń
  18. ale sliczne te etykietki :) Dzikeuje za odwiedziny :))

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że przyczyniasz się do istnienia tego bloga! ♥

W związku z ustawą RODO o ochronie danych osobowych, informuję, że na tej stronie używane są pliki cookie Google i podobne technologie do ulepszania i dostosowywania treści, analizy ruchu, dostarczania reklam oraz ochrony przed spamem, złośliwym oprogramowaniem i nieuprawnionym dostępem. Komentując, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych i informacji zawartych w plikach cookies.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...