niedziela, 16 kwietnia 2017

Coś pysznego #29 - Gołąbki bez zawijania

W ostatnim czasie szalałam z domowymi obiadkami. Mimo że czasu nie mam zbyt wiele, to starałam się codziennie przygotować pyszny i pożywny posiłek i nie jest dla mnie problemem poświęcić mu nieco więcej uwagi. Tym samym pokusiłam się o zrobienie gołąbków bez zawijania. Jest to tez fajna propozycja na jedno ze świątecznych dan.

Jeśli lubicie tego typu potrawy, to zapraszam do wypróbowania tego przepisu!


Składniki:

2 kostki bulionowe
400 g białej kapusty
60 g koncentratu pomidorowego
500 g mięsa mielonego
0,75 szkl. ryżu
0,5 szkl. kaszy mannej
2 jajka
2 łyżki mąki pszennej
3 łyżki śmietany
sol i pieprz do smaku


Wykonanie:

Kapustę zetrzeć na tarce o grubych oczkach lub cienko poszatkować.
Mięso wymieszać z kapustą, ryżem, kaszą manną i jajkami.
Przyprawić solą i pieprzem do smaku i dokładnie wymieszać.
Uformować owalne gołąbki. Obtoczyć je w mące i usmażyć na rumiano.
Podlać 1 l gorącej wody, wrzucić kostki bulionowe i dodać koncentrat.
Gotować na małym ogniu pod przykryciem około 45 – 50 min.
Na koniec dodać śmietanę.


Gołąbki podałam z makaronem typu pappardelle, ale dobrze smakują również z ziemniakami.

Życzę Wam spokojnych Świąt!

8 komentarzy:

Dziękuję, że przyczyniasz się do istnienia tego bloga! ♥

W związku z ustawą RODO o ochronie danych osobowych, informuję, że na tej stronie używane są pliki cookie Google i podobne technologie do ulepszania i dostosowywania treści, analizy ruchu, dostarczania reklam oraz ochrony przed spamem, złośliwym oprogramowaniem i nieuprawnionym dostępem. Komentując, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych i informacji zawartych w plikach cookies.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...