poniedziałek, 8 maja 2017

Coś pysznego #30 - Bułeczki z dżemem

Po wszystkich zawirowaniach w życiu prywatnym powracam z nową energią do moich ulubionych czynności. Gdy tylko znajduję wolną chwilę zabieram się za pieczenie. Mając ogromną ochotę na coś w rodzaju drożdżówek, których nie dostanę w Szwajcarii, przygotowałam słodkie bułeczki z dżemem.


Bułeczki z dżemem


Składniki:
50 dag mąki pszennej
12 g drożdży suchych
75 g masła
1 szkl. mleka
7 dag cukru
1 słoiczek dżemu
szczypta soli

1 jajko roztrzepane z 1 łyżką mleka


Wykonanie:
Masło roztopić, dodać mleko, podgrzać do letniej temperatury.
Suche drożdże wymieszać z mąką. Dodać pozostałe składniki, zagnieść gładkie ciasto.
Przykryć i odstawić w ciepłe miejsce do podwojenia objętości.
Wyrośnięte ciasto dokładnie wyrobić, rozwałkować na prostokąt o wymiarach 30 x 50 cm.
Posmarować dżemem (w moim przypadku truskawkowy), zwinąć w roladę i pokroić na kawałki o grubości około 3 cm.


Ułożyć na blasze wyłożonej papierem do pieczenia. Pozostawić spore odległości pomiędzy bułeczkami.
Przykryć i odstawić do wyrośnięcia na 15 minut.
Przed pieczeniem posmarować jajkiem roztrzepanym z mlekiem.
Piec około 12 minut w temperaturze 220 stopni.


Lubicie takie słodkości?

21 komentarzy:

  1. daj mi jedną:D no może dwie:D

    OdpowiedzUsuń
  2. Najbardziej lubię chyba te niezdrowe pączki z lukrem, których w Niemczech także nie mogę dostać, a jeśli już je znajdę to i tak się chowają w porównaniu do polskich wyrobów. Może to dla mnie lepiej, że nie mogę ich nigdzie dostać, bo wtedy jadąc do Polski mam taką wielką radochę? :D
    Twoje drożdżówki wyglądają mega smacznie! Na pewno tak samo smakują :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gdy jedziemy do Polski zawsze wypatrujemy paczkow. W CH to tylko donuty i zwykle Berlinery z cukrem pudrem - BLEEE

      Usuń
  3. Oh zjadłabym z chęcią! <3
    Moja mama robi podobne,ale z makiem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tez robie je z makiem, gdy tylko dorwe ten skladnik ;)

      Usuń
  4. Wyglądają smakowicie, a przepis wypróbuję, pozdrawiam:)
    http://www.ladymademoiselle.pl/

    OdpowiedzUsuń
  5. Aż narobiłam se ochoty,muszę wypróbować pozdrawiam:*

    OdpowiedzUsuń
  6. Omniommiom pychotka kochana! :) Uwielbiam takie bułeczki <3

    OdpowiedzUsuń
  7. Jeeej ile dżemu :P W piekarni tyle nie znajdziemy :D Nie ma to jak własne wypieki :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Te bułeczki wyglądają obłędnie, swoje wypieki smakują najlepiej ♥ Dawno niczego nie piekłam, piątek mam wolny, może przysiadłabym do tego przepisu :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Wyglądają bardzo smacznie! :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Mniam, pysznie wyglądają! :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Takie bułeczki są idealne do kawusi! ;) Kochana, chętnie dodaję Twój blog do obserwowanych i zostaję na dłużej. Zapraszam również do mnie. Buziaki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi milo. Mam nadzieje, ze tresc bloga przypadnie Ci do gustu :)

      Usuń
  12. Boże... a ja na diecie hah :D! Na razie wstrzymam się z pieczeniem - chwilowo jesteśmy bez piekarnika... Ale wpis wrzucam w zakładki, na pewno się skuszę i wypróbuję w końcu przepis :).

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że przyczyniasz się do istnienia tego bloga! ♥

W związku z ustawą RODO o ochronie danych osobowych, informuję, że na tej stronie używane są pliki cookie Google i podobne technologie do ulepszania i dostosowywania treści, analizy ruchu, dostarczania reklam oraz ochrony przed spamem, złośliwym oprogramowaniem i nieuprawnionym dostępem. Komentując, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych i informacji zawartych w plikach cookies.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...