środa, 24 kwietnia 2019

Coś pysznego #56 - Najlepsze kajzerki

Być może cześć z Was zauważyła moją nieobecność na blogu. Śpieszę jednak wyjaśnić, że była ona spowodowana samymi przyjemnymi wydarzeniami. Wszystko to z powodu mojego wyczekanego urlopu, który wraz z mężem zdecydowaliśmy się spędzić na Lazurowym Wybrzeżu. Nie tylko Święta Wielkanocne, ale także naszą rocznicę spędziliśmy w tak cudownej atmosferze. Odrobinę smaczków z tej wyprawy obejrzeć możecie na moim instagramowym koncie, więc z przyjemnością Was tam odsyłam. Zanim jednak opowiem o naszej podróży, muszę nieco wdrążyć się w ponowne używanie klawiatury. Idealnym wpisem na rozgrzewkę będzie zatem szybki przepis na idealne bułeczki na śniadanie.

Idealne kajzerki




Składniki:
500 g mąki pszennej
250 ml ciepłej wody
1,5 łyżeczki cukru
1 łyżeczka soli
1 jajko
30 g świeżych drożdży
2 łyżki roztopionego masła




Wykonanie:
Do miski przesiać mąkę i sól.
W ciepłej (ale niegorącej) wodzie rozpuścić drożdże i pozostawić na kilkanaście minut do wrośnięcia.
Do mąki dodać jajko, roztopione masło, cukier i wyrośnięte drożdże.
Wyrobić ciasto ręcznie lub z pomocą miksera z hakiem.
Jeśli ciasto będzie zbyt twarde, dodać odrobinę wody.




Ciasto przełożyć do miski wysmarowanej oliwą. Przykryć wilgotnym ręcznikiem i odstawić do wyrośnięcia na godzinę.
Po tym czasie krótko wyrobić ciasto i uformować z niego wałek.
Pokroić na równe części (mi wyszło 8, ale patrzyłam głównie, by każda z nich była równa i mogły równomiernie się upiec).
Z każdego wykrojonego kawałka uformować okrągłą, lekko spłaszczoną bułkę.
Bułeczki położyć na blasze wyłożonej papierem do pieczenia, przykryć ścierką i odstawić do wyrośnięcia na około 30 minut.
Przed pieczeniem każdą bułkę naciąć nożem.
Wierzch kajzerek można posmarować roztrzepanym jajkiem.
Bułki piec w temperaturze 220 stopni przez 17 – 20 minut.

19 komentarzy:

  1. Ależ mam teraz ochotę na takie kajzerki.

    OdpowiedzUsuń
  2. Takie kajzerki domowego wypieku to coś wspaniałego! 🙂

    OdpowiedzUsuń
  3. Oj narobilas mi smaka na te kajzerki :*

    OdpowiedzUsuń
  4. muszę sobie takie zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Zrobiła je, są takie pyszne. Już chyba nigdy więcej nie kupię tych ze sklepu
    dziękuje za przepis :*

    OdpowiedzUsuń
  6. Wciąż powtarzam sobie, że w końcu upiekę swoje bułki :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie ma to jak domowe pieczywo :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ooo na pewno zrobię takie bułeczki :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  9. domowe bułeczki to jest TO :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Przyzm że dwa dni temu zaglądałam do Ciebie i patrzę że nic nowego nie wyskoczyło :) a tu taka niespodzianka z takimi informacjami :) to z niecierpliwością czekam na relacje i zdjęcia z urlopu. Mam nadzieję się zarazić :)
    bułeczki wyglądają przepyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Już dawno nie robiliśmy w domu bułeczek więc pora to zmienić :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Piękne rumiane bułeczki mm :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Witaj
    Jestem z rewizytą:)
    Kulinaria, to jest to co lubię. A bułeczki wyglądają smacznie:)
    Pozdrowionka zostawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Super mieliście pomysł na spędzenie świąt. Nigdy nie piekłam kajzerek. Muszę spróbować, bo Twoje wyglądają pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Bułeczki wyglądają pysznie, ale... mam ochotę na Twoją relację z Lazurowego Wybrzeża <3!

    OdpowiedzUsuń
  16. muszę ten przepis mojej żonie sprezentować !

    OdpowiedzUsuń
  17. Twój przepis wygląda niesamowicie, aż mi ślinka cieknie. Zaraz wychodzę do sklepu kupuję wszystkie składniki i zabieram się za gotowanie.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że przyczyniasz się do istnienia tego bloga! ♥

W związku z ustawą RODO o ochronie danych osobowych, informuję, że na tej stronie używane są pliki cookie Google i podobne technologie do ulepszania i dostosowywania treści, analizy ruchu, dostarczania reklam oraz ochrony przed spamem, złośliwym oprogramowaniem i nieuprawnionym dostępem. Komentując, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych i informacji zawartych w plikach cookies.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...