wtorek, 26 lutego 2019

Coś pysznego #54 - Gruszki w cieście

W moich planach na ten rok zamieściłam punkt o lepszym poznaniu kuchni szwajcarskiej. Jak wiecie uwielbiam piec, a zeszłoroczny projekt dotyczący wykonania 50 nowych przepisów zainspirował mnie do dalszych poczynań w tym kierunku. Do tej pory korzystałam w większości z polskich przepisów, nawet nie patrząc co mają do zaoferowania zagraniczne strony. Postanowiłam jednak zmienić moje nastawienie i otworzyć się na kuchnię szwajcarską. Jednym z pierwszych przepisów, który podbił moje serce był Einback (LINK) – rodzaj pysznego pieczywa śniadaniowego. Dziś chciałabym podzielić się kolejnym hitem, który odnalazłam na stronie Migusto. Kilkukrotnie wspominałam już, że w Szwajcarii nie mogę dostać dobrych gruszek. W większości są one twarde, kwaśne i nadają się jedynie do kompotu. W sezonie zimowym na rynku pojawiają się jednak owoce rodzaju Harrow Sweat, którym bliżej do naszych polskich gruszek. Był to zatem najlepszy czas na przygotowanie gruszek w cieście.

Gruszki w cieście


Składniki:

80 g ciastek/herbatników
150 g masła
100 g cukru
szczypta soli
4 jajka
220 g mąki
2 łyżeczki proszku do pieczenia
4 gruszki (około 600 g)
połowa cytryny



Wykonanie:

Ciasteczka lub herbatniki rozdrobnić za pomocą blendera (do konsystencji piasku).

Tortownicę o średnicy 24 cm wyłożyć papierem do pieczenia. Brzegi posmarować masłem. Na dno formy wysypać trochę przygotowanych ciastek.

Masło zmiksować z cukrem i szczyptą soli na puch. Jajka dodawać jedno po drugim i dalej miksować.

Pozostałe ciastka wymieszać z mąką i proszkiem do pieczenia i dodać do masy.

Ciasto przełożyć do przygotowanej formy. Piec w temperaturze 180 stopni przez 10 minut.



W tym czasie przygotować gruszki: pokroić na ćwiartki (lub cieniej wedle uznania), usunąć gniazda nasienne.

Wycisnąć sok z połowy cytryny i polać nim gruszki.

Ciasto wyjąć z piekarnika i włożyć do niego gruszki (szerszą częścią ku dołowi).

Piec jeszcze przez 60 minut w tej samej temperaturze.

17 komentarzy:

  1. O takim przepisie nie słyszałam - ciekawe wykorzystanie gruszek! Porywam kawałek;)
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo interesujący przepis. Trochę mnie zaskoczyłaś brakiem dobrych gruszek w Szwajcarii. Dzisiaj kupiłam dosyć twarde konferencje ale za dwa dni będą przepyszne.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. super, to się nazywa niebanalne ciacho

    OdpowiedzUsuń
  4. Kojarzy mi się z ciastami mojej ukochanej babci :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale fajnie wyglądają te stojące gruszki w cieście :D

    OdpowiedzUsuń
  6. O kochana juz jakis czas widzialam je na Insta ale jeszcze nie robilam, chyba czas zaskoczyc tesciowa ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam gruszki ;) Takiego przepisu jeszcze nie próbowałam, więc z chęcią to zmienię ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Faktycznie prezentują się obłędnie :-D

    OdpowiedzUsuń
  9. Wygląda znakomicie i chodź po wczorajszym tłusty czwartku obiecałam sobie że robię przerwe na słodkości to bym zjadla z wielką chęcią :)

    OdpowiedzUsuń
  10. No pięknie teraz będę musiała upiec takie pyszności. Gruszki są smaczne i zdrowe, także warto je spożywać w każdej postaci. Blog inspirujący, dzięki.

    OdpowiedzUsuń
  11. O jeju jak ja bym to zjadła.. <3

    OdpowiedzUsuń
  12. Ale musi być smaczne to ciasto, uwielbiam gruchy :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Gruszki w cieście wyglądają bardzo apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Pychotka :)
    Zapraszam także do siebie na nowy post - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  15. Pyszne, sama chyba coś takiego zrobię :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że przyczyniasz się do istnienia tego bloga! ♥

W związku z ustawą RODO o ochronie danych osobowych, informuję, że na tej stronie używane są pliki cookie Google i podobne technologie do ulepszania i dostosowywania treści, analizy ruchu, dostarczania reklam oraz ochrony przed spamem, złośliwym oprogramowaniem i nieuprawnionym dostępem. Komentując, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych i informacji zawartych w plikach cookies.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...