piątek, 7 września 2018

Coś pysznego #48 - Gruszki pod piankową chmurką

Prawdę powiedziawszy, miałam zupełnie inne plany co do postów, które pojawić powinny się w najbliższym czasie. Jednak Wasze ogromne zainteresowanie gruszkowym ciastem, które pojawiło się wśród zdjęć w Instagramowym Mixie, poddało mi pomysł, by przepis na nie wrzucić jak najszybciej i byście również mogły raczyć się jego wybornym smakiem. Przyznam, że z gruszkami mam zawsze duży problem. W Szwajcarii nie spotkałam jeszcze dobrych i miękkich gruszek, dlatego zawsze najadam się nimi na zapas w Polsce. Z tego też powodu o wiele częściej sięgam po gruszki w puszce i mając ich spory zapas, postanowiłam przygotować ciasto z ich dodatkiem.

Ciasto z gruszkami pod piankową chmurką



Składniki na ciasto:
3 szklanki mąki
0,5 szklanki cukru
5 żółtek
250 g margaryny (zimnej)
1 łyżeczka proszku do pieczenia
8 g cukru waniliowego

Składniki na nadzienie:
1 puszka gruszek w syropie
5 białek
0,5 szklanki cukru
budyń waniliowy lub śmietankowy
0,5 szklanki oleju



Wykonanie:

Oddzielić żółtka od białek. Żółtka wrzucić do dużej miski.
Do żółtek dodać cukier, cukier waniliowy i całość zmiksować do powstania białej, jednolitej masy.
Margarynę pokroić na małe kawałki i dorzucić do masy. Następnie dodać mąkę i proszek do pieczenia. Wszystko zmiksować.
Z powstałej masy zagnieść ciasto (można wykończyć je ręcznie lub zmieniając końcówkę w robocie kuchennym).
Ciasto podzielić na dwie części w proporcjach 1/3 do 2/3.
Mniejszą część owinąć folią spożywczą i włożyć do zamrażalnika na ok. 2 h.





Duży kawałek folii spożywczej ułożyć na stole, wyłożyć na nią ciasto i przykryć kolejnym kawałkiem folii.
Ciasto rozwałkować w ten sposób na kształt prostokąta o wymiarach nieco większych niż blaszka (użyłam 30 x 20 cm).
Formę wyłożyć papierem do pieczenia, a dno rozwałkowanym ciastem. Następnie podziurawić je widelcem. Ciasto włożyć do lodówki.
Gruszki wyciągnąć z zalewy i pokroić na kawałki.
Białka ubić na sztywno z dodatkiem soli. Dodawać cukier partiami, nie przerywając miksowania, a następnie budyń waniliowy lub śmietankowy (w proszku).
Na koniec wlać delikatnie, cienką strużką olej i mieszać do połączenia się składników.


Formę wyciągnąć z lodówki. Wyłożyć na nie pokrojone gruszki oraz przygotowaną pianę-chmurkę.
Zamrożone ciasto zetrzeć na tarce o dużych oczkach i posypać nim równomiernie wierzch wypieku.
Piec w temperaturze 180 stopni przez 45 – 60 minut. Ciasto sprawdzić można przy pomocy patyczka, a wierzch powinien być ładnie przyrumieniony.

Jeśli wykonasz ten przepis, będzie mi niezmiernie miło, gdy dodasz jego zdjęcie na swoim profilu na Instagramie i oznaczysz mnie!

Lubisz ciasta z gruszkami?

31 komentarzy:

  1. Wygląda niezwykle apetycznie - porywam kawałek!
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Super, że dodałaś przepis na to ciasto! :) Wygląda mega apetycznie. Z chęcią je przetestuję, albo chociaż podeślę Mamie przepis, przed wypadem do Polski :) :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Kochana uwielbiam Twoje kucharzenie, to ciasto wyglada niesamowicie pysznie <3

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciasto faktycznie smakowicie się prezentuje :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Wygląda pysznie! Ja niestety nie umiem piec :D

    OdpowiedzUsuń
  6. W ogrodzie i moich rodziców mamy bardzo późną gruszę, taką listopadową, więc poczekam ze zrobieniem ciacha jeszcze kilka miesięcy. Ale chętnie wypróbuję, bo wygląda niezwykle apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z gruszek z własnego ogrodu będzie jeszcze pyszniejsze :)

      Usuń
  7. Coooo za pyszności! To zupełnie smak i zapach mojego domu z dzieciństwa <3

    OdpowiedzUsuń
  8. Ojej, to coś dla mnie. Mniam, mniam :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Lubię wszystkie ciasta nie tylko te z gruszką hehe:D

    OdpowiedzUsuń
  10. Ależ narobiłaś mi ochoty na takie ciacho :) A miałam ograniczać słodycze :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Pychota :)
    Zapraszam na nowy post :)
    http://www.stylishmegg.pl/2018/09/zwiewna-sukienka-i-pomaranczowe-czoenka.html

    OdpowiedzUsuń
  12. Dużo do modyfikacji pod moje preferencje żywieniowe :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Wygląda bardzo apetycznie! Bardzo lubię taka ciasta :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Apetyczne ciasto, chętnie sama zrobię, bo wygląda przepysznie :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  15. oo ;D a u mnie było to ciasto podczas weekendu ale z jabłkami :D

    OdpowiedzUsuń
  16. Wygląda przepysznie ♥

    londonkidx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Uwielbiam gruszki, więc to coś dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Jak byłam dzieckiem moja babcia robiła często takie ciasto :) Uwielbiam

    Buziaki:*
    Nowy post - WWW.KARYN.PL

    OdpowiedzUsuń
  19. Wygląda bardzo smacznie :) Szkoda, że nie mogą ani pszennej mąki ani gruszek.

    OdpowiedzUsuń
  20. A pianka wygląda na cudownie puszystą! Super :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że przyczyniasz się do istnienia tego bloga! ♥

W związku z ustawą RODO o ochronie danych osobowych, informuję, że na tej stronie używane są pliki cookie Google i podobne technologie do ulepszania i dostosowywania treści, analizy ruchu, dostarczania reklam oraz ochrony przed spamem, złośliwym oprogramowaniem i nieuprawnionym dostępem. Komentując, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych i informacji zawartych w plikach cookies.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...