poniedziałek, 27 lipca 2015

Testownia #3 - Tassimo ekspres do kawy

Nie od dziś wiadomo, że uwielbiam kawę. Jestem typową kawoszką, która pije ten napój ze względu na jego pyszny smak. Dziennie zdarza mi się wypić 2 lub 3 kawy. Rankiem zazwyczaj pije coś mocniejszego, a kończę dzień ze szklanką pysznego latte. Uwielbiam także mrożoną kawę, lody kawowe, czy kosmetyki z dodatkiem tego specjału. Wyobraźcie sobie zatem moją radość, gdy mój ukochany zrobił mi pourodzinową niespodziankę i zakupił ekspres do kawy.


 Ekspres, którego używam już od 3 miesięcy, pochodzi od firmy Bosch. Jest to model TASSIMO AMIA (T20). Na oryginalnej stronie Tassimo można zakupić go w cenie 379 zł (129 CHF). Klikając w poniższe linki, zostaniecie przekierowani do strony internetowej.


Osobiście posiadam białą wersję kolorystyczną, która bardzo ładnie się prezentuje. Trzeba ją co prawda myć po każdym użyciu, lecz jest to zaledwie drobny mankament.

Ekspres wyposażony jest oczywiście w zbiornik wody. Jednorazowo zmieści się w nim 1,5 l wody. Sam zbiornik jest wyjmowany, co ułatwia jego napełnienie. Przydatną funkcją jest kółeczko umieszczone w środku, które „wyczuwa”, czy w zbiorniku znajduje się odpowiednia ilość wody. Jeśli jest jej za mało, zaczyna migać znaczek z kranem, a ekspres się nie uruchomi. Opcja ta jest o tyle przydatna, iż zdarzyło mi się już kilka razy zapowietrzyć ekspresy, zapominając właśnie o dolaniu wody ;)


Ekspres Tassimo jest bardzo prosty w obsłudze. Po jego włączeniu jest od razu gotowy do użycia. Gdy włożymy kapsel z kawą, zapala się przycisk z wizerunkiem kawy, co oznacza, iż można już nacisnąć duży, okrągły guzik, a naszą kuchnię wypełni za moment zapach pysznej kawusi.


Ważnym dla nas aspektem jest również to, że ekspres działa cicho, co przydaje się zwłaszcza rano. Zachwyciła mnie też opcja wyciąganej podstawki pod filiżankę, dzięki której można regulować wysokość ustawienia kubka/szklanki w zależności od preferowanej kawy. Możliwe jest ustawienie na trzech wysokościach. Często zdarza mi się niestety zapomnieć o wyłączaniu ekspresu po użyciu. Tassimo rozwiązał ten problem – po kilku sekundach po zaparzeniu kawy przechodzi w tryb energooszczędny.

 Być może zabrzmi to dziwnie, ale ekspres ten jest inteligentny. Posiada on specjalny program, który informuje nas o tym, kiedy ekspres wymaga odkamienienia. Sam system kapsułek działa na zdumiewających regułach. Są one bowiem wyposażone w kody kreskowe Intellibrew, które zostają „zczytane” przez ekspres. Każda kapsułka zaparza z góry ustaloną wielkość kawy, np. Classico ma zawsze 150 ml, a Latte Macchiato – 290 ml.
 























Wybór kawy jest naprawdę ogromny. Większość kapsułek dostępnych jest w sklepach, ale cały asortyment znaleźć można na stronie internetowej.








Dla osób, które nie lubią nudy dostępne są również designerskie dodatki. Można zmienić front swojego ekspresu, zakupić specjalne stojaki na kapsle, czy szablony do dekoracji kawy.


 Z czystym sercem mogę stwierdzić, że jest to jeden z lepszych zakupów, jakie udało nam się zrobić. Z przyjemnością korzystam z ekspresu każdego dnia, a kawa Tassimo bardzo mi smakuje. Szczerze polecam!

Mieliście do czynienia z tymi ekspresami? Jakiej firmy ekspresy posiadacie? A może w ogóle nie przepadacie za kawą?

 

23 komentarze:

  1. Mam expres na kapsułki z Nescafe, przez długi czas byłam zachwycona, wybór kaw ogromny. Jednak stwierdzam że świeżo mielona kawa jest najlepsza i w przyszłości wolałabym taki mielący ekspres :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ekspres prezentuje się naprawdę nienagannie! Fajne jest to, iż można do niego zakupić, aż tyle tak różnorodnych typów kapsułek :))
    Pozdrawiam, stylstynka :*

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja ekspresu nie mam, bo z kaw zazwyczaj piję jedynie taką 3w1 lub 2w1 i to byłoby tyle ;) Moi rodzice, kawosze mają ekspres, ale niestety nie pamiętam jakiej firmy. To właśnie u nich zasmakowałam i zakochałam się w tej Milce - jest przepyszna! Ale już o tym chyba wspominałam :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Nigdy nie miałam ekspresu do kawy ... No, a wybor kapsulek tutaj akurat genialny :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ejj! Ukradłaś moje myśli haha :D. Planowałam od kilku dni napisać post właśnie o ekspresie do kawy :D. Ale z Nespresso :P. Tassimo kupiłam rodzicom na święta, ale inny model, w czarnej kolorystyce. Ogólnie kawa na kapsułki moim zdaniem średnio się opłaca, ale jeśli pije się raz na jakiś czas to raczej nie przepłacamy. Kawa z Tassimo bardzo mi smakuje, o wiele bardziej niż od Dolce Gusto!

    OdpowiedzUsuń
  6. kocham kawę w każdej postaci więc taki ekspres byłby dla mnie idealny:))

    OdpowiedzUsuń
  7. Wiesz, że nigdy w życiu jeszcze nie wypiłam kawy? Bardzo nie pasuje mi jej zapach. A w domu co prawda mam ekspres, ale nigdy nie był użyty :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Latte- uwielbiam ! :) :) ale nią raczej się delektuję, też z rana muszę wypić jakąś siekierę, aby postawiła mnie na nogi :)
    Taki expres to świetna sprawa, jeszcze jak spienia mleko, to już w ogóle bajka <3

    Dzięki kochana za miłe słowa :*
    Do odważnych świat należy ... :)

    OdpowiedzUsuń
  9. uwielbiam latte i inne kawy, właśnie rozglądam się za ekspresem- ten na pewno też wezmę pod uwagę ;)

    zapraszam izzy-bblog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Z ekspresem na kapsułki nie miałam do czynienia, mam w domu tradycyjny ;p jestem miłośniczką kawy, uwielbiam każdą, jedynie espresso odpada ;p

    OdpowiedzUsuń
  11. Też mam taki ;)

    http://sk-artist.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. ja chcę taki sprawić mamie w przyszłym roku na urodziny:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Cudowny post! Tak trzymać :)

    Zapraszam na bloga, jeśli zaobserwujesz napisz mi w komentarzu, a odwdzięczę się jak najszybciej :) :)


    Mój blog-klik!

    OdpowiedzUsuń
  14. nie słyszałam o tym ekspresie, ale kawa milka bardzo przyciąga!;d

    Obserwujemy?;)
    PS. Jeśli znajdziesz chwilkę czasu i ochoty poklikaj proszę w linki;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Rzeczywiście, bardzo ładnie wygląda ten ekspres :) Zawsze mnie nęci na półce ta Milka Tassimo :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Ekspresu takiego nie mam, ale też jestem smakoszem kawy. Latem uwielbiam mrożoną. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  17. Ekspres idealny - nie wielkich rozmiarów, łatwy w obsłudze, robiący pyszną kawę :) Twój na taki właśnie wygląda! Sama poluję na coś podobnego, może skuszę się na taki model. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  18. Posiadam inny ekspres, ale kawa z kapsułek to zdecydowanie mój faworyt. Pozdrawiam i czekam na kolejne ciekawe posty :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Ja postanowiłam zainwestować i kupiłam sobie profesjonalny ekspres gastronomiczny <3 jest super nie wyobrażam sobie poranka bez jego pomocy.

    OdpowiedzUsuń
  20. Takie ekspresy są tanie, ale wiadomo dlaczego tak jest. Ja zastanawiam się nad zakupem porządnego ekspresu co na bieząco mieli kawę

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że przyczyniasz się do istnienia tego bloga! ♥

W związku z ustawą RODO o ochronie danych osobowych, informuję, że na tej stronie używane są pliki cookie Google i podobne technologie do ulepszania i dostosowywania treści, analizy ruchu, dostarczania reklam oraz ochrony przed spamem, złośliwym oprogramowaniem i nieuprawnionym dostępem. Komentując, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych i informacji zawartych w plikach cookies.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...