środa, 11 maja 2016

Perfekcyjny kącik nieperfekcyjnej Pani Domu #5 - Jak utrzymać porządek w domu?

Pewnie każda z nas mogłaby wymienić kilka drobnych przedmiotów, które zrewolucjonizowały codzienne czynności. Jednym z przykładów takiej rewolucji w moim życiu było pojawienie się w kuchennych szafkach słoików (LINK DO POSTU). Innym przykładem są wszechobecne pudełka. Przedstawię Wam dziś kilka pomysłów na ich wykorzystanie.

Pudełka przychodzą do mnie z pomocą w bardzo wielu przypadkach. Praktycznie w każdym pomieszczeniu ułatwiają mi utrzymanie ładu i porządku. Wiele z nich wygląda również tak pięknie, że nie sposób chować ich na dnie szafy, a wręcz przeciwnie – dodatkowo upiększają wnętrze.

1) Puszka Kellogg's
Sklep: Lipo


Kellogg's to znana amerykańska firma, która kojarzy się głównie z produkcji płatków śniadaniowych czy ciastek. W swojej ofercie mają oni jednak także prześliczne puszki (zamyślane pierwotnie do przetrzymywania ich ciasteczek). Wzory owych pudełeczek są w stylu retro i nawiązują do lat 80. i 90. zeszłego stulecia. 


Moja puszka jest prostokątna. Ma błękitny kolor i rysunek huśtającej się dziewczynki, któremu towarzyszy napis: „Swing to crispness”. Swoją drogą motyw ten jest bardzo popularny, co zobaczyć możecie, wpisując w wyszukiwarkę ten wers.


Zamiast na ciastka przeznaczyłam to urocze pudełeczko na moje pocztówki. Jak możecie zobaczyć jest ono już pełne i stanowi ozdobę mojego książkowego regału.

2) Z kwiatowym wzorem
Zakup: w sklepie z prezentami


To pudełeczko wygrzebałam ostatnio z któregoś z kartonów z nieużywanymi rzeczami. Ma ono wiosenny wzorek, a z powodu zapełnienia powyższej puszki, musiałam znaleźć drugie pudełko, które posłużyłoby mi do przechowywania moich pocztówek z wyjazdów. Do tego celu wybrałam je ze względu na dość niewielki rozmiar i prostokątny kształt. Mimo że w moim mieszkaniu dominują raczej stonowane odcienie, to rzut okiem na to czerwone pudełko jakoś pozytywnie mnie nastraja :)


Mam je już przynajmniej 5 lat, a w dalszym ciągu dobrze się trzyma: pudełko w żaden sposób się nie odkształciło, a kolory są równie intensywne, jak w momencie zakupu.

3) Włoskie pudełko czekoladek
Sklep: Auchan (Włochy)


Pozostając przy tematyce podróżniczej: Wracając z wycieczki przez Włochy, wstąpiliśmy do sklepu na drobne zakupy, gdzie wypatrzyłam pudełka z czekoladkami. Szczerze mówiąc, słodkości obchodziły mnie o wiele mniej, niż samo pudełko! Od razu pomyślałam sobie, że takie blaszane opakowanie świetnie sprawdzi się do przechowywania większych pamiątek z podróży.


Samo pudełko utrzymane jest w podróżniczym klimacie. Widzimy na nim 4 widoki z włoskich miast.

4) Garbusik”
Zakup: na targach rzeczy używanych


To malutkie pudełeczko od razu przykuło moją uwagę. Ma przepiękne, delikatne, pastelowe kolory, które przywołują na myśl wiosnę. Głównym bohaterem jest oczywiście Volkswagen Garbus – samochód, który bardzo mi się podoba!


Pudełeczko jest blaszane, a do jego wnętrza powędrowały wszystkie otwarte woski YC w woreczkach, które w ten sposób utrzymują swój zapach.

5) Pudełko wspomnień
Sklep: Ikea


Posiadam zestaw trzech szarych, okrągłych pudeł ze znanego wszystkim sklepu. Jedno z nich zostało przekształcone w tzw. „Pudełko wspomnień”. Trafiają do niego wszystkie drobnostki, które w jakiś sposób pozwalają powrócić pamięcią do wcześniejszych lat.

Pierwsze przedmioty pochodzą jeszcze ze szkoły podstawowej, a więc jest to prawdziwa skrzynia skarbów! Znajdują się w niej zdjęcia, bilety wstępu, bilety do kina, ulotki miejsc, wartych uwagi i wiele innych rzeczy. Ostatnio często dokładałam do niego różne przedmioty, lecz dawno nie przeglądałam zawartości, jeśli zatem wyraziłybyście taką chęć, z przyjemnością przejrzę ją razem z Wami.

6) Domowa apteczka
Sklep: Ikea


W podobnym klimacie pozostaje kolejne pudełko, zakupione również w Ikea. Jest ono dość sporej wielkości i ma prostokątny kształt. Dodatkiem jest miejsce na opis, co znajduje się w środku, który ułatwi nam przeglądanie zawartości, bez zbędnego zaglądania do każdego pojemnika.


Ze względu na bardzo ograniczoną ilość miejsca, zwłaszcza w łazience, musiałam znaleźć sposób na przechowywanie lekarstw w jednym miejscu. Taką funkcję pełni obecnie to pudełko i muszę przyznać, że jest to dość wygodna opcja.

7) Organizer na kosmetyki
Sklep: Conforama


Już od długiego czasu nie wyobrażam sobie funkcjonowania bez organizera na kosmetyki. Posiadam 2 o różnych kształtach. Mają one liczne kwadratowe przegródki, które dobrze sprawdzają się do przechowywania szminek czy kredek. Na większe gabarytowo kosmetyki kolorowe przeznaczyłam pozostałe otwory. Jeden z organizerów ma dodatkowo wysuwaną szufladkę, w której umieściłam gumki i akcesoria do włosów.

8) Czarne pudła
Sklep: Ikea




Od zawsze uważałam, że Ikea to źródło wszelkich pudełek i pudełeczek różnych kształtów, wielkości i wzorów. Również stamtąd pochodzą duże, czarne pudła, które pełnią dość ważną funkcję. Do jednego z nich trafiają wszystkie instrukcje obsługi urządzeń, gwarancje i rachunki, dzięki którym w razie awarii mogę domagać się naprawy bądź innego zadośćuczynienia (z doświadczenia wiem, że takie rzeczy najchętniej się gubią ;)). Drugie pudło to zbiór magazynów, broszurek, książeczek, które w jakimś stopniu dotyczą naszej kariery zawodowej czy wykształcenia. W trzecim z kolei trzymam wszystkie elektroniczne gadżety, a także przedmioty typu ładowarki, słuchawki itp. Takie pudła można spokojnie położyć na jednej z półek regału (Uwaga na ciężar jego zawartości!) czy nawet w kącie pokoju na podłodze. Podpisane pudełka ułatwią nam znalezienie szukanego przedmiotu, a i nie będą nas one „kuć w oczy”.

9) Puszki London/USA
Sklep: Lipo




 Dwie blaszane puszki o okrągłym kształcie mają ciekawe wzory amerykańskiej i angielskiej flagi. Jedna z nich posiada napis London United Kingdom 1889, druga: USA Americam Dream Manhattan The Bronz Brooklyn Queens Staten Island. Oba pojemniki są w podobnych kolorach i dobrze skomponowały się z obrazami Nowego Jorku, które posiadam w salonie.





Ich zawartość często ulega zmianie, ale zazwyczaj mieszczą się w nich różne drobne przedmioty, których nie można znaleźć zawsze wtedy, gdy są najbardziej potrzebne. Obecnie jedna z puszek wypełniona jest wstążkami, tasiemkami, guzikami i innymi przyborami krawieckimi. Druga z kolei zawiera wszelkiego rodzaju baterie wymienne do urządzenie elektronicznych.

10) Różowe pudełka po PinkBoxie
Otrzymywane co miesiąc w ramach abonamentu pudełka kosmetycznego



Różowe pudełka nijak nie pasują do wnętrza mojego mieszkania, dlatego posłużyły mi one jako wkłady do szuflad. Duża część z nich stanowi pomoc w tworzeniu bloga, głównie postów z Leksykonu Kosmetycznego. Jedno z pudełek zawiera próbki kosmetyków, jeszcze inne zbiór lakierów do paznokci.
Dość oryginalnym, lecz zdającym egzamin pomysłem było wykorzystanie Box'ow do uporządkowania opakowań chusteczek higienicznych oraz serwetek, które zawsze leżały luzem i tworzyły spory nieład.

Zalety przechowywania przedmiotów w pudełkach są dość oczywiste!

- Pudełka są idealnym miejscem do przechowywania drobnych przedmiotów, które lubią się gubić.
- Wykorzystanie pudełek pomaga nie tylko w utrzymaniu porządku w domu, ale także usystematyzowaniu przedmiotów, które posiadamy. Oczywiście należy tutaj pamiętać, by w każdym pudełku znalazła się konkretna rodzina rzeczy. Jeśli będziemy do nich wrzucać co popadnie, ich wykorzystanie stanie się bezsensowne.
- Podpisane pudełka ułatwiają szybkie i bezstresowe znalezienie konkretnej rzeczy.
- Podczas „poszukiwań” nie musimy wykładać wszystkich rzeczy – wystarczy wyciągnąć konkretne pudełeczko.
Pudełka bardzo dobrze sprawdzają się w miejscach o dużej wilgotności powietrza np. w łazience.
- Bardzo łatwo jest utrzymać ich higienę. W zależności od materiału, z którego są stworzone, można je szybko przetrzeć, odkurzyć, czy też umyć pod bieżącą wodą.
- I wreszcie! Mogą one upiększyć nasze wnętrze!

Czy Wy również używacie pudełek do utrzymania porządku w domu? Do jakiego celu sprawdzają się one u Was najlepiej?

9 komentarzy:

  1. Jak mam parę pudełek, ale nie tak ładnych jak Twoje :)
    Pozdrawiam serdecznie ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Lubie takie kolorowe pudełeczka, mają wiele zastosowań i pięknie się prezentują :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny jeste ten organizer ;p kupiłam taki w Biedrze i jestem zadowolona ;) a w pudełkach też trzymam wszystko ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Najlepszym pudełkowym zakupem jest pudełko z Ikea z przegródkami i tam trzymam kosmetyki :D na pewno kupię kolejne !

    OdpowiedzUsuń
  5. Również w domu prowadzę taka segregację rzeczy.
    Pudełka świetnie się na to przydają.
    Fajny post.

    Pozdrawiam Zocha
    http://www.zocha-fashion.pl/

    OdpowiedzUsuń
  6. również mam w domu sporo pudełek, które w ten sposób pozwalają na jako takie ogarnięcie różnych mniejszych i większych drobiazgów domowych. a pudełko wspomnień bardzo mi się spodobało, sama mam takie z czasów "wspólczesnych", w domu rodzinnym zostało z kolei też o takiej tematyce z czasów szkolnych. z chęcią obejrzałabym Twoje pudełko wspomnień :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam pudełka! To świetny sposób na organizację :)

    OdpowiedzUsuń
  8. U nas w domu jest dużo pudełek , ale przeważnie i tak są puste, bo wszystko jest porozrzucane dookoła :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że przyczyniasz się do istnienia tego bloga! ♥

W związku z ustawą RODO o ochronie danych osobowych, informuję, że na tej stronie używane są pliki cookie Google i podobne technologie do ulepszania i dostosowywania treści, analizy ruchu, dostarczania reklam oraz ochrony przed spamem, złośliwym oprogramowaniem i nieuprawnionym dostępem. Komentując, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych i informacji zawartych w plikach cookies.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...