niedziela, 29 maja 2016

Jedz, pij, żuj #7 - Dessert Tradition

W dzisiejszym „Jedz, pij, żuj“ będziecie mieć okazję bliższego poznania marki Dessert Tradition. Jest to szwajcarska marka deserów i puddingów, która jest jednocześnie dostępna tylko w tym kraju, w sieci supermarketów Migros. Co o nich sądzę i czy warto je kupić? Przekonacie się poniżej!

O marce

Dessert Tradition jest marką własną wyżej wspomnianego supermarketu. W ich ofercie jest kilka deserów, które łączy wspólna szata graficzna. Niestety nie posiadają oni własnej strony internetowej, a jedynie opis produktów na głównej stronie marketu.



Opakowanie

Niezwykle podobają mi się opakowania tych deserów, które przyciągają wzrok na sklepowej półce. Są one bardzo estetycznie wykonane, w jasnych barwach i trochę wpasowują się w styl retro. Przywodzą mi na myśl własnoręcznie przygotowywane desery, zamknięte w kubeczkach.



Słowem wstępu

Od jogurtów i zimnych deserów zawsze miałam ogromne oczekiwania. W Szwajcarii wypróbowałam mnóstwo różnych firm z różnych półek cenowych. W końcu nadeszła pora na te, przedstawiane w poście. Moje testowanie trwało tym razem bardzo długo. Pierwsze zdjęcia zrobiłam już kilka miesięcy temu, jednak w międzyczasie porzuciłam plany zamieszczenia tego postu. 

1) Pudding czekoladowy
Nazwa: Crème Chocolat au lait
Pojemność: 175 g
Cena: 1.30 CHF za 1 opak, 4.15 CHF za 4 opak.


O ile pamięć mnie nie myli, był to pierwszy pudding, którego próbowałam. Jego smak jest bardzo ciekawy. Zresztą przy każdym deserze tej marki mogę napisać, że jest on niezwykle głęboki i intensywny. W tym przypadku mamy do czynienia z niezbyt słodkim smakiem prawdziwej czekolady. Z pewnością nie jest to żaden wyrób czekoladopodobny. 



Sama konsystencja jest lekka i kremowa. W momencie, gdy większość deserów czekoladowych, które można kupić w supermarketach, tworzona jest w całości z kakao, czy też zawartość czekolady wynosi zaledwie 1%, ta firma podnosi poprzeczkę. Zawartość mlecznej czekolady to około 8%. Poza tym lista składników jest dość krótka. Znajdziemy tam również mleko odtłuszczone, śmietanę i cukier.



2) Pudding waniliowy
Nazwa: Crème Vanille
Pojemność: 175 g
Cena: 1.30 CHF za 1 opak, 4.15 CHF za 4 opak.

>>Strona internetowa<<





Nigdy nie byłam fanką jogurtów waniliowych. Kupując ten deser, zdałam sobie sprawę, dlaczego! Rzadko zdarza się bowiem natrafić na jogurt z prawdziwą wanilią! O wiele częściej wanilia pojawia się jedynie w nazwie. Od tego deseru wręcz nie można się oderwać. Ma bardzo przyjemną, kremową konsystencję, która rozpływa się w ustach. 



Wizualnie prezentuje się równie ciekawie: lekko żółtawa barwa i czarne ziarenka wanilii. Jest to moja ulubiona wersja smakowa od Dessert Tradition. Tak, jak wspominałam w tym deserze znajdziemy ekstrakt z prawdziwej wanilii oraz aromat waniliowy, które nadają smak. Dodatkiem są widoczne gołym okiem wyodrębnione ziarna wanilii. Ten jogurt można w niektórych sklepach kupić w w większym opakowaniu (400g). Co ciekawe mniejszy i większy kubeczek różni się odrobinę między sobą składem.



3) Pudding karmelowy
Nazwa: Crème Caramel
Pojemność: 175 g
Cena: 1.30 CHF za 1 opak, 4.15 CHF za 4 opak.


Jest to najbardziej karmelowy deser, jaki miałam okazję próbować. Jeśli ktoś lubi karmel, to zdecydowanie powinien spróbować tej pyszności. Konsystencja jest podobna do dwóch poprzednich, jednak w moim odczuciu jogurt karmelowy jest odrobinę rzadszy, co widać zaraz po otwarciu – trzeba go wymieszać przed zjedzeniem, by pozbyć się zgromadzonej na powierzchni warstewki wody.


Lekko brunatna barwa i słodki zapach, który zachęca do spróbowania, to z pewnością cechy, które można przypisać temu puddingowi. W smaku jest on również o wiele słodszy niż pozostałe warianty smakowe. Również w tym przypadku skład deseru jest dość prosty. Smak zawdzięczamy cukrowi, poddanemu działaniu wysokiej temperatury oraz karmelizowanemu syropowi cukrowemu, który stanowi 3%.



4) Kaszka manna
Nazwa: Griess-Crème Classic
Pojemność: 150 g lub 400 g
Cena: 1.10 CHF za 150 g; 2.60 CHF za 400 g

>>Strona internetowa<<



Klasyczna kasza manna z mlekiem w formie puddingu. Jeśli ktoś jest wielbicielem takiego deseru, to grzechem byłoby gdyby jej nie spróbował w takim wydaniu. Powiem więcej, nawet jeśli ktoś nie znosi kaszy na mleku, to również powinien zjeść tą, ponieważ gwarantuję, że się w niej zakocha! Ja od dziecka lubiłam ten syty deser i często jadłam go na kolację. Mój ukochany z kolei nigdy za nim nie przepadał. Mimo to, ten pudding uwielbiamy oboje!


Kasza manna w formie jogurtu jest bardziej rzadka niż w tradycyjnej formie, ale jednocześnie bardziej kremowa. Smak jest słodki, lecz nie przesłodzony. Skład jest mało skomplikowany i stanowi połączenie kaszy manny, mleka, śmietany i cukru.


5) Kaszka manna z malinami
Nazwa: Himbeer Griessköpfli
Pojemność: 150 g
Cena: 1.05 CHF


Deser z kaszy manny różni się od pozostałych tym, że jest dwuwarstwowy. Górna warstwa to klasyczna kasza manna z mlekiem, znana z oryginalnej wersji Classic, natomiast dolna to mus malinowy, który nie jest zbyt gesty, jednak zawiera drobne części owoców.


Niezbyt słodka górna część w połączeniu z zżelowanymym, słodkim dołem współgra doskonale i tworzy pyszną całość. W składzie deseru najwyżej znajdziemy mleko (74%). Maliny stanowią 5% całości, a kasza manna – 4%.



6)  Kaszka manna z rodzynkami
Nazwa: Grand-mère Griessköpfli
Pojemność: 150 g
Cena: 1.05 CHF


 Wersja kaszy, zawierającej dużą ilość rodzynek, to przysmak dla tych, którzy uwielbiają ten dodatek. Cały deser ma posmak rodzynek, więc trzeba je naprawdę lubi, by po niego sięgnąć. Konsystencja w tym przypadku jest nieco bardziej zbita, a sam deser – niezwykle sycący.



Ilość całych rodzynek w stosunku do całości wynosi 3%, jednak jest ich sporo. Również w tym przypadku najwięcej w kubeczku znajduje się mleka (84%), a kasza manna stanowi 4,5%.



Podsumowanie

Cała marka to bez dwóch zdań najlepsze puddingi, jakie kiedykolwiek jadłam. Są to moi absolutni ulubieńcy i gdy tylko mam ochotę na zimną przekąskę, sięgam właśnie po nie. Tego smaku nie da się porównać z żadnym innym produktem. Ich cenę ustawiłabym raczej na środkowej półce, gdyż nie należą one ani do najtańszych, ani najdroższych jogurtów. Z całą pewnością jednak są one warte swojej ceny. Nie jestem nawet w stanie wybrać najlepszego z najlepszych, gdyż uwielbiam je wszystkie! Jeśli kiedykolwiek będziecie mieć okazję wypróbowania tych puddingów, gorąco polecam!


Czy spotkałyście się kiedyś z marką Dessert Tradition? Często sięgacie po takie słodkie przekąski?

13 komentarzy:

  1. podobają się mi te desery, pierwszy raz spotykam się z tą marką. Czekoladowego puddingu bym nie wybrała, ale waniliowy i karmelowy oraz desery z kaszy manny jak najbardziej. Nie jestem wielką fanką takich przekąsek dużo bardziej wolę jogurt naturalny z granolą bądź owocami ale od czasu do czasu można pozwolić sobie na odrobinę szaleństwa :] pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Mniam, mniam - same pyszności!!!
    Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
  3. ahhh uwielbiam <3

    https://sk-artist.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Mój Adaś byłby wniebowzięty, uwielbia puddingi i inne tego typu desery. Ja pewnie też bym się skusiła na kilka łyżeczek :).

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie spotkałam się z tą marką, ale narobiłaś mi ogromnego smaka na takie deserki :)
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  6. Już widzę uśmiech moich dzieci na widok czekoladowego deseru :)

    OdpowiedzUsuń
  7. O ludzie, ale bym zjadła!

    OdpowiedzUsuń
  8. nie przepadam za słodkościami.

    Pozdrawiam Zocha
    http://www.zocha-fashion.pl/

    OdpowiedzUsuń
  9. O, nie znałam tego. Z chęcią spróbowałabym czekoladowego :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie znam zupełnie ale chętnie bym spróbowała jogurtu waniliowego :)

    OdpowiedzUsuń
  11. nie znam, ale wygląda super, zrobiłam się głodna, czas na drugie śniadanie ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Szkoda, że nie ma ich w Niemczech, bo chętnie bym spróbowała, a moi rodzice to już na pewno! Lubię puddingi, ale jestem w ich wypadku bardzo wybredna, więc poprzeczka jest wysoko ustawiona. Kasza manna taaaak, ta z malinami najlepiej :) A opakowania są faktycznie niezłe i dobrze się prezentuje ta kratka ;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że przyczyniasz się do istnienia tego bloga! ♥

W związku z ustawą RODO o ochronie danych osobowych, informuję, że na tej stronie używane są pliki cookie Google i podobne technologie do ulepszania i dostosowywania treści, analizy ruchu, dostarczania reklam oraz ochrony przed spamem, złośliwym oprogramowaniem i nieuprawnionym dostępem. Komentując, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych i informacji zawartych w plikach cookies.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...