sobota, 22 lipca 2017

Projekt: 100 filmów w rok #3

Nasz roczny projekt, zgodnie z którym powinniśmy obejrzeć 100 filmów w ciągu tego roku, dzielnie pnie się w górę. Być może nie wiecie, ale jestem ogromną fanką filmów, tworzonych na faktach, a jeszcze bardziej moją uwagę przyciągają filmy dokumentalne. Niestety wiele tytułów z tej dziedziny kinematografii jest niedostępnych w sieci, nad czym okropnie ubolewam. Nie przeszkodziło mi to jednak w zorganizowaniu maratonu i obejrzeniu 5 filmów dokumentalnych, które przedstawię Wam w tym poście. Co jeszcze w nim znajdziecie? 2 absolutne hity ostatnich miesięcy oraz stare polskie komedie.

Jakie filmy udało mi się ostatnio obejrzeć?

36) Kurczaki w Fast Foodach – film dokumentalny. Długość: 50 min.



Mięso z kurczaka to jedno z chętniej jedzonych mięs na świecie. Uważane jest jako zdrowsze i pyszniejsze od wszystkich innych. Czy jednak to co kupujemy, jest w rzeczywistości tym, czego oczekujemy?

Ta produkcja porusza aspekt jakości mięsa z kurczaka, które kupić można w supermarketach. Pod lupę zostają wzięte lubiane (zwłaszcza przez dzieci) nuggetsy. Producenci próbują dowiedzieć się, w jaki sposób są faktycznie przygotowywane zanim trafią do opakowania, co okazuje się wcale nie być łatwym zadaniem. Analizują także faktyczne składy produktu z informacjami, które znajdują się na opakowaniach produktów. A wyniki ich badań są naprawdę skandaliczne. Po obejrzeniu tego dokumentu traci się ochotę na zjedzenie jakiegokolwiek półproduktu.

37) Wysoki koszt niskich cen – Produkcja: USA. film dokumentalny. Długość: 1:35.



Film dokumentalny poświęcony sieci amerykańskich marketów Wal-Mart. Przedstawia historię powstania aż po tragiczne dla wielu skutki ich polityki.

Osobiście nie znam sieci tych supermarketów, ale ich działania można podpiąć pod każdy duży market działający w danym kraju. Tragiczna sytuacja finansowa pracowników, których nie stać na opiekę zdrowotną, mimo że sieć notuje rocznie milionowe przychody. Polityka chińskich produktów najniższej jakości za najniższą cenę, która likwiduje konkurencję w postaci małych, lokalnych sklepów. I chyba najgorsze z tego wszystkiego: brak alternatyw dla małych miasteczek.

38) W poszukiwaniu Wielkiej Stopy – film dokumentalny. Długość: 50 min.



Dokument, starający się rozwiązać zagadkę jednego z nagranych filmów, którego bohaterem była Wielka Stopa.

Możecie się śmiać, ale od dziecka temat kryptozoologii bardzo mnie intrygował. Śledziłam wszelkie doniesienia o nowych dowodach na istnienie przedziwnych stworów. Oglądając powyższe dokumenty jako następny w kolejności pojawił się ten, więc z ciekawości kliknęłam. Cały film opiera się o krótkie nagranie, które zostało nakręcone w latach 60. Naukowcy próbują dowieść, że znajdująca się na nim postać to faktycznie znana Wielka Stopa, jednak dokument nie jest na tyle wiarygodny, by przekonać nawet mnie – osobę, która marzy o tym, by którekolwiek z legendarnych stworzeń okazało się być prawdziwe. 


39) W poszukiwaniu Sasquatcha – film dokumentalny. Długość: 51 minut.

Dokument, próbujący udowodnić istnienie kanadyjskiej Wielkiej Stopy.


Tuż po obejrzeniu poprzedniego dokumentu włączyłam wersję kanadyjską. Tam Wielka Stopa znana jest pod nazwą Sasquatch. Cały film kręci się wokół jednego rybackiego domku, położonego na odludziu, gdzie dochodzi do systematycznych wtargnięć i kradzieży jedzenia. Seria dowodów w tej sprawie jest jednak jeszcze mniejsza niż w przypadku pierwszego z dokumentów o tym legendarnym stworze. Oglądałam jednym okiem.

40) Grizzly Man – film dokumentalny. Długość: 1:43. Biografia Timothyego Treadwella.



Dokument opowiadający historię człowieka, który przez wiele lat obserwował życie niedźwiedzi grizzly w ich naturalnym środowisku.

Już na wstępie muszę powiedzieć, że ten dokument jest naprawdę interesujący, zwłaszcza gdy spojrzy się na niego pod różnym kątem. Timothy Treadwell był ogromnym pasjonatem grizzly, fascynował się ich życiem, przede wszystkim w naturalnym środowisku, dlatego też co sezon wyjeżdżał w najgłębsze zakątki Alaski, by przypatrywać się tym zwierzętom. Podchodził do nich tak blisko, jak tylko się dało. Ba! Nawet bawił się z młodymi niedźwiedziami, zapominając przy tym jak bardzo są one niebezpieczne. Oglądając film, nie sposób nie mieć myśli, że główny bohater nie jest do końca zdrowy psychicznie (część osób twierdzi, że był on jedynie głupi). Faktem jest jednak, że swoją pasję przypłacił życie.

41)  Czarne lustro – serial sci-fi, thriller. Długość: 3 sezony.



Serial ukazujący w krzywym zwierciadle przyszłość, która może nas czekać. Każdy odcinek opowiada inną historię. Całość bazuje na negatywnym wpływie technologii na nasze życie czy manipulacji masami.

Tego tytułu przedstawiać raczej nie trzeba. Jest to jeden z seriali, o którym swego czasu mówili wszyscy. Wszystkie trzy sezony można spokojnie obejrzeć „na raz”. Wśród odcinków znajdują się oczywiście lepsze i gorsze, ale ogólny zamysł jest naprawdę interesujący. Chyba najlepszym określeniem dla tej produkcji jest fakt, że szokuje! Po obejrzeniu odcinku pojawia się myśl w głowie: „A gdyby tak naprawdę...”. Trzeci sezon był jak dla mnie bardziej zachowawczy i bezpieczny, przez co też nieco słabszy. Mimo wszystko polecam zapoznać się, jeśli jeszcze nie mieliście okazji.

Moja ocena: 7/10

42) 13 powodów – Serial, dramat. Długość: 1 sezon, 13 odcinków.



Nastolatka Hannah Baker popełnia samobójstwo, pozostawiając po sobie serię nagrań, na których znajduje się 13 powodów jej decyzji.

Kolejny hit ostatnich miesięcy. Niestety nie czuję się nim zachwycona, jak większość widzów. Mogę jedynie powiedzieć, że serial jest niezły, ale postawa jego bohaterów co najmniej irytująca (a już przede wszystkim główna bohaterka). Zaznaczam, że nie czytałam książki, więc ocenie podlega jedynie sam serial, bez porównań. Miałam wrażenie, jak gdyby producenci chcieli wepchnąć wszystko, co najgorsze w jeden serial i życie jednego człowieka. Powody samobójstwa? Cóż. Co chwilę zastanawiałam się, czy młodzi ludzie mają taką mielonkę w mózgu, że z powodu takich głupot są w stanie się zabić? Mam nastoletnią siostrę, która również obejrzała serial, co było pretekstem do podjęcia poważnej, egzystencjalnej rozmowy. Ulżyło mi, gdy miała takie samo zdanie jak ja. Nie chcę spolerować, ale o wiele ciekawiej zapowiadałaby się kontynuacja serialu, gdyby pociągnięto wątek zemsty jednego z uczniów.

Moja ocena: 6/10

43) Bathory – film historyczny. Długość: 2:18. Biografia Elżbiety Batory.



Któż nie zna Elżbiety Batory, która nazywana jest również Krwawą Hrabiną bądź wampirem z Siedmiogrodu. Węgierska arystokratka uznana została największą morderczynią w historii ludzkości, ale czy słusznie?

Jako nastolatka uwielbiałam zagrzebywać się w biografię skomplikowanych postaci historycznych. W ten sposób poznałam Elżbietę Batory, o której krążyły legendy, mówiące że morduje młode dziewczyny, po czym zażywa kąpieli w ich krwi. Miało to ponoć zapobiegać starzeniu. Ten film pokazuje prawdę w zupełnie innym świetle. Legenda Elżbiety Batory zostaje zdemaskowana, a na jaw wychodzi spisek, którego padła ofiarą. Niektóre sceny można byłoby skrócić, bo film nieco się dłuży, ale w ogólnej ocenie jest to dobra produkcja europejska.

Moja ocena: 7/10


44) Fuks – Produkcja polska. Komedia sensacyjna. Długość: 1:26.



18-letni Alex podkochuje się w Sonii. Ma również plan wobec jej pracodawcy, którego chce „stuknąć na kasę”.

W poprzednim poście wspominałam, że uwielbiam polskie komedie. Trzy polskie tytuły w dzisiejszym zestawieniu oglądałam z pewnością już setkę razy. Plejada polskich aktorów, obłędny Maciej Stuhr i fajny plan, realizowany przez niego w tej produkcji. Przyjemnie było powrócić do tego filmu.

Moja ocena: 7,5/10

45) Poranek Kojota – Produkcja polska. Komedia sensacyjna. Długość: 1:32.



Młody chłopak, Kuba (grany po raz kolejny przez M. Stuhra) zakochuje się w piosenkarce Noemi. Nie jest to na rękę jej byłemu chłopakowi Brylantowi, który potrzebuje pieniędzy na spłatę długu u gangstera, a ślub z bogatą dziewczyną rozwiązałby jego problemy.

Zarówno ten jak i kolejny film mogę nazwać fenomenalnymi polskimi produkcjami. Ubóstwiam oba za perfekcyjne żarty i karykaturalne postacie. Jednym słowem kultowy film i nie jestem w stanie sobie wyobrazić, by ktoś go nie widział.


Moja ocena: 10/10

46) Chłopaki nie płaczą – Produkcja polska. Komedia sensacyjna. Długość: 1:36.



Kolejny film powstały na przełomie XX i XXI wieku. Młody skrzypek wpada w sam środek gangsterskich porachunków.

Ten film jest skarbnicą rewelacyjnych ról aktorskich. Dialogi Gruchy i Freda są wręcz obłędne. Prześmiewczy obraz polskiej mafii i teksty, które weszły do języka potocznego. Chyba nie muszę już nic więcej mówić. Moim zdaniem najlepsza komedia!

Moja ocena: 10/10

A Wy co ostatnio obejrzeliście?

11 komentarzy:

  1. Fuks, Chłopaki nie płaczą i Poranek kojota uwielbiam! Za to 13 powodów, to dla mnie jakiś żart - gniot dla małolatów, nie wiem czym inni się zachwycają, więc cieszę się, że ktoś spojrzał na niego krytycznie jak ja ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A juz myslalam, ze posypia sie gromy, jaka to jestem bezuczuciowa :P

      Usuń
  2. Myślę, że dacie radę dobić do 100. Aż złapałam wenę, żeby przypomnieć sobie polskie filmy z lat 90 :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Oglądałam 13 powodów - nie porwał mnie ten serial, choć zapowiadał się bardzo ciekawie. Głupotą dla mnie jest kręcenie drugiego sezonu.
    Trzy ostatnie polskie filmy oglądałam ze względu na męża bo on je bardzo lubi. Nawet mi się podobały :)
    mama-urwisa.blogspot.co.uk

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja przymierzam się do "13powodów". Co ostatnio obejrzałam? "Truman Show" oraz "27 sukienek".
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oba widzialam i bardzo mi sie podobaly :)

      Usuń
  5. Interesting!

    https://julesonthemoon.blogspot.it/

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie chcę nic mówić, ale nie obejrzałam niczego z tej listy filmów i seriali. Nawet tych kultowych, polskich produkcji. Jestem bardzo zacofana pod tym względem :P Ostatnio to chyba obejrzałam hmm pierwszą część "Opowieści z Narnii", bo leciała jakoś w tym roku, w telewizji. Naprawdę kiepsko u mnie pod tym względem :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ostatnio mało filmów oglądam ale zaciekawił mnie ten film Bathory. Jak znajdę chwilę to chętnie obejrzę :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że przyczyniasz się do istnienia tego bloga! ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...