czwartek, 23 lutego 2017

Kupione-zapomniane #6 - wprost z kuchni

Z ogromną przyjemnością chcę zaprosić Was dziś do mojej kuchni oraz kolejnego postu z serii Kupione-zapomniane. Przyjrzymy się w nim przedmiotom, które zakupione zostały w okresie listopad 2014 - marzec 2015. Spośród nich wybrałam rzeczy, które zakupiłam do kuchni (był to czas kompletowania wszystkich kuchennych przyborów i dekoracji). Praktycznie wszystkie z opisywanych przedmiotów przykuły moją uwagę ze względu na ich aspekt dekoracyjny.

Czy owe rzeczy okazały się być tylko ładnym bibelotem czy też stały się praktycznymi niezbędnikami w kuchni?

Zapraszam do lektury!

-> Zestaw do spaghetti

Ten uroczy zestaw przeznaczony do spaghetti zauroczył mnie już na sklepowej półce. Nie mogłam oprzeć się talerzom i misce, na których widnieje motyw przygotowywanego dania. Od tamtego czasu minęły ponad 2 lata, a moja miłość do tego kompletu nie zmalała, lecz musiałam rozstać się z jednym z talerzy. Przez nieuwagę wyślizgnął mi się on z ręki podczas zmywania... Z owych talerzy korzystaliśmy bardzo często. Dobrze sprawdzały się zwłaszcza przy spożywaniu jednogarnkowych potraw. Miska, jak widzicie, jest dość sporej wielkości, dlatego trafia na stół głównie przy większych okazjach np. gdy gościmy znajomych.




-> Słoiczek Vintage 

Uroczy słoiczek w stylu vintage wypatrzyłam w jakimś sklepie z artykułami dekoracyjnymi i nie mogłam go opuścić, nie zabierając tego maleństwa ze sobą. Od czasu zakupu stoi on ciągle na stole kuchennym. Przechowuję w nim oczywiście kawę i jest mi on bardzo przydatny. Pomimo upływu czasu nie widać żadnych śladów jego użytkowania. Nawet napisy nie zdążyły się zetrzeć.




-> Szklane pojemniki

Uwielbiam wszelkiego rodzaju słoiki i szklane pojemniki! W domu mam ich całe mnóstwo. Wypełniają one nie tylko wnętrza szafek kuchennych, utrzymując w porządku artykuły spożywcze, ale także rozstawione są na zewnątrz jako dekoracja. Przykładami takich słoików są poniższe okazy. Oba zostały zakupione w sklepie Decor Home, do którego kiedyś zaglądałam bardzo często i nigdy nie wychodziłam z pustymi rękami. 




Słoiki te stanowią właśnie element dekoracyjny. Ich wystrój bardzo często się zmienia. Najczęściej wędrują do nich właśnie słodycze lub suszki zapachowe. Na blogu mieliście okazję widzieć jeden z nich w poście ze świątecznymi dekoracjami (LINK).





-> Tea Box

Pudełko na herbatę chodziło za mną wiele miesięcy. Niestety w Szwajcarii są to rzeczy dość drogie, a ja nie jestem osobą, która chętnie wydaje pieniądze na rzeczy drugiej kategorii. Gdy tylko zobaczyłam poniższe pudełko w cenie zaledwie 7 euro w Niemczech, nie było już odwrotu. Bambusowe pudełko od razu stało się moją własnością. Nie będę również ukrywać, że głównym użytkownikiem tego przedmiotu jest mój narzeczony, który wypija herbatę hektolitrami. Ja – wielbicielka kawy – nie sięgam do niego aż tak często, ale za to jak pięknie prezentują się ułożone w ten sposób torebki z tym napojem.




-> Sosjerka

Jeśli ktoś z Was jeszcze nie wie, to muszę się przyznać, że uwielbiam antyki i starocie. Często też zaglądam do tego typu sklepów, gdzie czasem udaje mi się wypatrzeć coś ciekawego. Właśnie w takim miejscu kupiłam tę sosjerkę. Nie wygląda ona co prawda na antyczną, ale jest ona na tyle oryginalna, że od razu zwróciłam na nią uwagę. Od tamtego czasu użyłam jej kilka razy, jednak nie spełnia zupełnie swojej funkcji: sos przelewa się w taki sposób, że jego połowa ścieka ze ścianki zamiast trafić na talerz. Z tego powodu jest to głównie element dekoracyjny w kuchni.


















A czy Wy często decydujecie się na kupienie dekoracji do mieszkania? Czy dekoracje, które posiadacie, pełnią również przydatne funkcje?

13 komentarzy:

  1. Tea Box przez kilka lat był moim marzeniem. Niestety, nie miałam tej przyjemności z kupowania go, bo moja druga połówka, kiedy się do niej wprowadzałam, posiadała już taki wynalazek. Cenię sobie to bardzo poręczne rozwiązanie, herbaty wyglądają po prostu bosko tak ułożone, a mi łatwo dostać się do tego, czego potrzebuję. Wystarczy jeden ruch i mam, co chcę, podczas gdy kiedyś musiałam przekopywać się przez milion pudełek...

    OdpowiedzUsuń
  2. Prześliczny ten zestaw do spaghetti ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Najbardziej urzekł mnie słoiczek na kawę <3

    OdpowiedzUsuń
  4. Staram się kupować dekoracje, które posiadają przydatne funkcje, jak różne pojemniczki, pojemniki i szklane słoiki. Twoje mi się bardzo podobają :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Podoba mi się to pudełko na herbatę, przydałoby mi się takie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Sosjerka jest naprawdę przeurocza!

    OdpowiedzUsuń
  7. Marzą mi się wszędzie takie słoiki, oj marzą.. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Piękne są słoiczki. Moja mama ostatnio dostała piękne pojemniki w kształcie sówek na sól i pieprz i teraz są jako ozdoba kuchni. :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo mi się podoba to pudełko na herbatę i wszystkie słoiczki ;) takie rzeczy dodadzą uroku każdej kuchni :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  10. dobrze, że napisałaś, iż na ostatnim zdjęciu jest sosjerka, bo nigdy bym na to nie wpadła:D

    OdpowiedzUsuń
  11. Jakoś na początku tego roku zakupiłam właśnie pojemnik na herbatę. Co prawda góra jest drewniana, a nie szklana, ale idealnie pasuje i chociaż nie przejmuję się ilością pudełek. Mam też kilka szklanych pojemników do trzymania różnych rzeczy kuchennych, takich jak musli, rodzynki, sypana herbata. Jeśli coś wydaje mi się użyteczne i ładne, a do tego jest niezbędne w danej chwili to decyduję się na zakup :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że przyczyniasz się do istnienia tego bloga! ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...