poniedziałek, 7 listopada 2016

Liebster Blog Award

W ostatnich tygodniach otrzymałam dwie nominacje do Liebster Blog Award. Serdecznie dziękuję za każdą z nich i z chęcią odpowiem dziś na Wasze pytania. Nie są to jednak moje pierwsze nominacje. Poprzednie możecie przeczytać TUTAJ, TUTAJ i TUTAJ. Obiecałam także, że w przypadku kolejnej nominacji zamieszczę moje pytania i wytypuję kilku blogerów do odpowiedzi na nie i z tej obietnicy wywiążę się na końcu tego postu.

Nie przedłużając, zapraszam Was do przeczytania odpowiedzi na pytania, zadane przez Karolinę z bloga Mintoonmars (LINK):


1) Co było Twoją motywacją do stworzenia bloga?

Przed założeniem tego bloga prowadziłam przez 2 lata blog, skupiający się na innej tematyce, więc w sieci istniałam już wcześniej. Obecnie jest on nieaktywny, ponieważ stwierdziłam, że idea bloga lifestylowego bardziej mi odpowiada. Pierwszy pomysł stworzenia tej strony wiązał się ściśle z tym, że chciałam podzielić się z pewną grupą osób relacją z Mediolanu, która była właśnie pierwszym postem na blogu. Po zamieszczeniu pierwszych zdjęć pojawiła się kolejna podróż, tym razem do Paryża. Po napisaniu kolejnej relacji doszłam do wniosku, że przy naszej częstotliwości wyjazdów mogłabym zamieszczać posty z opisami miejsc, w których byliśmy, które byłyby przydatne dla innych podczas organizacji wycieczek. Sama również chętnie z takich blogów korzystam.

2) Skąd wzięła się nazwa/pomysł nazwy na bloga?


Właśnie ze względu na chęć zamieszczania na blogu (początkowo tylko) relacji z podróży wpadła mi do głowy obecna nazwa, która wiąże się też z moim największym życiowym planem – podróżą dookoła świata.















3) Jaką kuchnie lubisz? Ulubiona potrawa?

Bardzo lubię kuchnię polską i zajadam się nią za każdym razem, gdy tylko mam okazję. Lubię też włoskie makarony, ale nie mam jednej ulubionej potrawy.

4) Bez czego (jakiego przedmiotu) nie możesz wyjść z domu?

Długo zastanawiałam się, czy w ogóle istnieje taka rzecz (oprócz ubrania:P). Ostatecznie doszłam do wniosku, że będzie to karta płatnicza, bo nawet jeśli nie mam jej osobiście, to osoba, z którą wychodzę, musi ją mieć przy sobie – w razie czego.



























5) Jak radzisz sobie z hejtem w internecie?

Chyba nie jestem na tyle popularna, by być obiektem hejtu. Mój osobisty stosunek do tej kwestii porównać można raczej do wypowiedzi: „A niech gadają”.

6) Gdybyś mogła spotkać się z jedną, ważną dla Ciebie osobą (członkiem rodziny, muzykiem, pisarzem), kto by to był?

Raczej wybrałabym kogoś z osób już nieżyjących. Chętnie spotkałabym się z jakimś moim przodkiem i cofnęła się z nim do czasów, w których żył. Przeżycie jednego dnia np. na początku XX w. byłoby bardzo ekscytujące.

7) Czy uważasz, że pieniądze dają szczęście?

Wydaje mi się, że motyw przysłowia „Pieniądze szczęścia nie dają” został już dawno obalony. Oczywiście same w sobie nie dają, lecz spełnianie swoich marzeń za ich pomocą już tak. Niestety świat podąża w tym kierunku, w jakim podąża i niektóre rzeczy bez pieniędzy możliwe nie są.



























8) Czy chciałabyś być sławną i lubianą blogerką czy raczej wolisz pisać dla wiernych czytelników?

Idealnym wyjściem byłoby połączenie obu sytuacji. Chyba każdy bloger chciałby dotrzeć do jak największej grupy osób i zainteresować ich swoją działalnością, ale ważne jest by mieć grono wiernych odbiorców, a nie komentujących, którzy po przeczytaniu tytułu napiszą pod wpisem „Świetny post”.

9) Co jest Twoją największą pasją?

Bez wątpienia podróże. To mój największy cel życiowy i największą karą dla mnie byłoby bez wątpienia pozbawienie mnie możliwości podróżowania po świecie.

























10) Co jest Twoją największą życiową inspiracją?

To chyba najcięższe pytanie, jakie ostatnio usłyszałam, bo mogłabym powiedzieć, że wszystko i nic. Może zabrzmi to nieskromnie, ale sama siebie nakręcam na dążenie do mniej lub bardziej realnych celów. Nie wzoruję się na nikim i nie istnieje osoba, patrząc na którą jestem w stanie powiedzieć: „Chce żyć jak ona czy on”. Chciałabym podążać za tym, co sama sobie założę, wymyślę i póki co moja wyobraźnia jest moją największą inspiracją.

11) Jakiego rodzaju blogi czytasz najchętniej?

O tematyce zbliżonej do tej, którą sama piszę. Tematy typowo kobiece, lifestyle, kosmetyki. Mam swoje grono ulubionych blogów, które wcale nie posiadają dziesięciu tysięcy obserwatorów, a są świetne i systematycznie do nich zaglądam.

























A teraz seria pytań od Melodylaniella (LINK):

1) Ulubiona piosenka ostatnich dni?

Ostatnio zachwyciła mnie twórczość Dawida Podsiadło, a jego Pastempomat leciał na okrągło.

2) Znienawidzony dzień tygodnia?

Wbrew powszechnej opinii nie będzie to poniedziałek. Ostatnio strasznie nie lubię soboty. Spędzam cały dzień w pracy. Po jej zakończeniu muszę zrobić zakupy na kolejny tydzień, a wracając późnym wieczorem do domu, czeka mnie jeszcze przygotowanie jedzenia, na co najczęściej nie mam już siły ani ochoty.

3) Jakie napoje lubisz pić jesienią?

Przez cały rok króluje u mnie kawa, ale w chłodniejsze dni chętniej piję herbatę i kakao.
























4) Książka, której nie lubisz?

Chyba nie ma takiej książki, na widok której dostawałabym palpitacji serca. Ogólnie nie lubię książek typowo fantastycznych, oderwanych totalnie od rzeczywistości czy klasycznych romansideł, przedstawiających kobiety w złym świetle (czytaj: zależne od mężczyzn).

5) Dostajesz extra kieszonkowe – co kupujesz?

Bardziej pasowałoby mi tutaj „premię w pracy” :P Wydaje mi się, że po prostu odłożyłabym na konto. Nie mam szczególnej potrzeby nadmiernego wydania.































6) Aktor, którego chciałabyś poznać osobiście?

Błagam! Mogę dwóch?! Mam nadzieję, że mogę. Jan Nowicki i Maciej Stuhr.

7) Rzecz, której próbowałaś się nauczyć, ale bezskutecznie?

Bardzo długo myślałam nad tym pytaniem i szczerze powiem: Nie wiem. Być może jestem osobą, która jak już się chce czegoś nauczyć, to faktycznie się tego uczy. A z drugiej strony, jeśli uważam, że coś jest dla mnie absolutnie nie do osiągnięcia, to się nie zabieram za to.

8) Jaka jest Twoja ulubiona knajpa/restauracja?

Tutaj ponownie muszę uogólnić. Lubię klimatyczne miejsca z dobrym domowym jedzeniem.

























9) Za dużo czasu spędzasz na...?

Mój ukochany z pewnością powiedziałby, że na pisaniu bloga. Moja mama, że na podróżowaniu (bo dla niej to strata czasu). Moja siostra uznałaby, że na sprzątaniu. A ja uważam, że mam bardzo wyważone życie i każda czynność ma odpowiednie proporcje czasowe.

10) Jakiego programu telewizyjnego nie możesz przegapić?

Ostatni raz telewizję (w standardowym rozumieniu tego słowa) oglądałam chyba 6 lat temu. Mam kilka programów, które oglądam online, ale są one raczej zabiciem czasu, a nie musem, bez którego nie mogę przeżyć następnego tygodnia.

11) Kosmetyk, którego używasz codziennie?

Jest całe mnóstwo takich rzeczy, ale jeśli miałabym wybrać jeden, to z kosmetyków pielęgnacyjnych byłby to tonik do twarzy, a z kolorowych - tusz do rzęs. 



W końcu pokusiłam się o wymyślenie moich 11 pytań. Pod nimi znajdziecie listę blogerów, którzy powinni na nie odpowiedzieć. Poprzednia seria dotyczyła głównie bloga. Dzisiejsza składa się z dość abstrakcyjnych pytań, przy których trzeba nieco uruchomić wyobraźnię.

Pytania:

1) Wstajesz z łóżka i okazuje się, że jesteś zwierzęciem. Kim byś była i jaka byłaby pierwsza czynność, którą wykonujesz?

2) Co wybierasz: odcięcie od internetu na tydzień czy brak możliwości jakiegokolwiek kontaktu z rodziną i znajomymi przez ten sam okres?

3) Co mogłoby być powodem przerwania Twojej blogowej kariery?

4) Co zrobiłabyś z listem niezaadresowanym do Ciebie, który wpadłby w Twoje ręce, nie znając osobiście prawidłowego adresata ani nadawcy?

5) Gdybyś mogła wybrać jedną rzecz, której używałabyś do końca życia bez możliwości posługiwania się drugą, zdecydowałabyś się na Twój ulubiony tusz do rzęs czy najpiękniejsze perfumy z Twojej kolekcji?

6) Gdybyś mogła wykonywać zawód, jaki tylko sobie wymarzysz (również taki, który nie istnieje), co by to było?

7) Jesteś zmuszona do codziennego jedzenia tego samego obiadu. Co wchodzi w jego skład?

8) Opisz siebie za pomocą metafory (tylko jedno zdanie).

9) Masz możliwość przepłynięcia oceanu wzdłuż i wszerz lub podróży w kosmos. Co wybierzesz?

10) Napisz pierwsze słowo, które przyjdzie Ci na myśl po przeczytaniu następującego ciągu: biedronka, koniczyna, tęcza.

11) Budzisz się jako najbogatszy człowiek świata. Jaka będzie pierwsza rzecz, jaką kupisz?

Nominowani:


Serdecznie zapraszam Was do zaglądania na te blogi. Mam nadzieję, że ich właściciele odpowiedzą na moje pytania, jeśli nie w poście, to na dole w komentarzu. Liczę, że spełniłam oczekiwania nominujących mnie osób i moje odpowiedzi również przypadną Wam do gustu. Jeszcze raz dziękuję za nominację!

18 komentarzy:

  1. Ja też lubię polską kuchnię, ale chciałabym poznac również inne smaki świata :)
    Mogłabyś poklikać w linki w poście TU ? Dzięki <3

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak mi miło !
    Dziękuję bardzo i chętnie stworzę taki wpis :-)
    Kochana<3

    OdpowiedzUsuń
  3. dziekuje za nominacje postaram sie napisac taki post wkrotce :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Maćka też bym chętnie poznała :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Widzę, że miałyśmy podobne "początki" jeśli chodzi o blogi. Też wystartowałam po jakimś czasie z drugim, o bardziej ogólnej tematyce niż poprzedni. ;)
    Podróże nakręcają, dają tego kopa do robienia czegoś więcej i to jest niesamowite.
    Bardzo fajny wpis!
    P.S. Dziękuję bardzo za nominację. Przyznam szczerze, że jestem mile zaskoczona, bo jednak trochę mnie nie było, ale będzie to mój start po wakacyjnej przerwie. ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Fajnie jest Cię trochę lepiej poznać po tych odpowiedziach :) a Ty swoje pytania również bardzo ciekawe wymyśliłaś :)
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  7. mnie twórczość Dawida Podsiadło też bardzo się podoba:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo się cieszę, że znów mogłam poznać Cię nieco lepiej. Podróże, podróże, podróże. Tak, tak, tak. Zgadzam się całkowicie. Musiałam wygooglować kim jest Jan Nowicki, ale teraz już wiem, że ten właśnie aktor tak się nazywa. Również lubię Dawida Podsiadło i jego ostatnią piosenkę także.
    Dziękuję Ci bardzo za nominację! Na pewno na nią odpowiem (obiecuję, że do końca tego roku się wyrobię) :D Pytania są trudne niektóre, muszę nad nimi pomyśleć na spokojnie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  10. Hej, dzięki za wspólny udział w zabawie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja również bardzo lubię kuchnię polską oraz herbatę i kakao w zimne jesienne wieczory :) świetny wpis :) Pozdrawiam
    https://kwadransdlaciebie9.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. dziękuję za nominację bardzo mi miło :)
    1. Na pewno chciałabym być moim psem :D i jak co dzień wstałabym i poszłabym pobawić się swoim misiem :D
    2. Odcięcie od internetu
    3. Hmm ciężkie pytanie, ale myślę, że dorosłość, założenie rodziny, co za tym idzie brak czasu.
    4. Oddałabym na pocztę ;)
    5. Myślę, że byłyby to perfumy
    6. Stylistka lub jakieś stanowisko w korporacji
    7. Jak dla mnie mogłaby być to pizza.. haha uwielbiam <3
    8. Hmm tu bardzo ciężko mi powiedzieć... :D
    9. Podróż w kosmos
    10. Jakiś mega wypasiony dom :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Dziękuję kochana za nominację. Bardzo mi miło 😘 Odpowiedzi znajdziesz już na moim blogu. Zapraszam 😉

    OdpowiedzUsuń
  14. Dzięki za nominację, pokusiłam się o osobny wpis u siebie:) Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że przyczyniasz się do istnienia tego bloga! ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...