piątek, 5 lutego 2016

To i owo nieperfekcyjnej Pani Domu

Dzisiejszy post mógłby być połączeniem dwóch serii, które możecie znaleźć na blogu. Będzie to zestawienie nowości wśród artykułów domowych (posty „To i owo”), ale z ogromnym naciskiem na rzeczy przydatne każdej Pani Domu podczas prac, które wykonuje się w domu. Głównie są to artykuły kuchenne. Jakiś czas zajęło mi ich kompletowanie, dlatego miałam już okazję używać każdego z nich. Postaram się zatem do każdej rzeczy dopisać krótki komentarz.

1) Przyrząd do siekania – Multi-Zerkleiner
Marka: Koenig
Sklep: DKB Household Switzerland AG
Kolor: Srebrny
Cena: 19.20 CHF (skorzystaliśmy z promocji 20%; pierwotna cena: 24 CHF)


Elektryczny przyrząd, służący do siekania warzyw i owoców. Bardzo prosty w obsłudze. Wystarczy podłączyć go do prądu, wrzucić jedzenie do środka i nacisnąć górną część. Nożyk znajdujący się w środku szatkuje warzywa na drobne części. Problemem nie jest nawet duże, wrzucone w całości pożywienie. Każdą część można szybko zdemontować i umyć. Przyrząd posiada dodatkową pokrywkę, dzięki której przygotowane jedzenie można bez przekładania umieścić w lodowce. Nadaje się również do ubijania śmietany.

2) Gadżet kuchenny – do ustalania odpowiedniej porcji makaronu 
(Spaghetti-Potionierer)
Marka: Zyliss
Sklep: DKB Household Switzerland AG
Kolor: Czerwony
Cena: 0.80 CHF (skorzystaliśmy z promocji 20%; pierwotna cena 1 CHF)



Nie ukrywam, że jest to raczej zbędny gadżet. Został on kupiony pod wpływem impulsu i oczywiście niskiej ceny. Kilka razy używałam go, jednak zawsze porcji wychodzi o wiele więcej niż na zaznaczonej podziałce :P

3) Nóż kuchenny – Küchenmesser
Marka: Zyliss
Sklep: DKB Household Switzerland AG
Kolor: Czerwony
Cena: 1.60 CHF (skorzystaliśmy z promocji 20%; pierwotna cena 2 CHF)



Odkąd zaczęłam używać tego noża, marzy mi się cały ich zestaw. Jest to nóż z ząbkami, który jest bardzo ostry, łatwy w prowadzeniu. Ma fajną, gumową rączkę, która świetnie przylega do dłoni. Zdecydowanie jestem zadowolona z tego zakupu.

4) Obieraczka – Ziehschäler
Marka: Fackelmann
Sklep: Edeka
Kolor: Biały
Cena: około 2 euro


W Szwajcarii tego typu produkty są horrendalnie drogie. Dlatego zdecydowałam się na zakup obieraczki w Niemczech. Niestety w sklepie, w którym byłam wybór nie był zbyt duży, a ja nie chciałam płacić 10 euro za tak podstawowy sprzęt. Wybrałam zatem produkt dość tani i jak można się domyślać – średniej jakości.

5) Patelnia – Bratpfanne
Marka: Domestic by Mäser; Top Selection
Sklep: Warenmarkt Regensdorf
Wymiary: 28 cm
Kolor: Z zewnątrz zielony
Cena: 24.50 CHF


Obecnie moja ulubiona patelnia. Ma ona dość wysokie boki, dlatego nadaje się świetnie zarówno do smażenia, jak i przygotowania większych dań jednogarnkowych typu potrawka z kurczaka. Posiada ceramiczną powłokę, z którą jak do tej pory nic się nie stało. Jest ona przeznaczona do używania małej ilości oleju.

6) Osłona na patelnię – Spitzschutz-Deckel
Marka: Metaltex
Sklep: Warenmarkt Regensdorf
Wymiary: 24 – 30 cm
Cena: 6.80 CHF (przecena z 9.90 CHF)


Któż z nas nie zna problemu pryskania oleju podczas smażenia. Mój ukochany wypatrzył ten gadżet i od razu zapragnął go mieć. Ta osłona zabezpiecza przed pryskaniem na wszystkie strony, posiada jednak dziurki, które umożliwiają wydostanie się pary na zewnątrz. Dodatkowym atutem jest siatka, ustawiona na środku przedmiotu – dzięki niej możemy obserwować, co dzieje się na patelni, bez ciągłego podnoszenia pokrywki, a także można przez nią np. dolać wody czy sosu do zawartości. Osłona jest dość uniwersalna – pasuje na patelnie o średnicy od 24 do 30 cm.

7) Pojemnik na jajka
Prezent z Polski



























Być może wyda Wam się to dziwne, jednak w mojej lodówce nie ma specjalnego miejsca na trzymanie jajek. Na dłuższą metę było to dla mnie bardzo meczące, dlatego poprosiłam mamę, by kupiła dla mnie jakiekolwiek opakowanie, w którym mogłabym trzymać jajka. Sprezentowała mi ona takie cudo: z zewnątrz prezentuje się pięknie! W środku jest miejsce na 12 jajek i obecnie przechowuję je właśnie w ten sposób.

8) Dozowniki na proszek i płyn do płukania
Przesyłka od for-me-online.de
Kolor dozowników na proszki: Niebieski
Kolor dozownika na płyn: Przezroczysty


Przez długi czas nie mogłam zabrać się do kupienia dozowników, które pomogłyby mi w odmierzaniu proszku oraz płynu. Z pomocą przyszła mi wyżej wymieniona strona, od której otrzymałam 3 dozowniki na proszek oraz 1 na płyn do płukania. Wszystkie posiadają miarki, które ułatwiają odpowiednią aplikację środków.


 Są wykonane z dobrej jakości materiału, który służy mi już od kilku miesięcy. Obecnie nie wiem, jak mogłam robić pranie bez nich – nie muszę już schodzić z całym kartonem proszku oraz płynem do pralni, podczas mojego dnia prania. 

9) Silikonowa forma świąteczna – 2 szt.
Przesyłka od: Toluna Schweiz
Kolor: Czerwony
























Jeszcze przed Świętami doszła do mnie przesyłka od strony Toluna. W niej znalazły się dwa upominki w postaci wyżej przedstawionych foremek do świątecznych ciasteczek oraz czekoladowy kalendarz adwentowy. Jeśli chodzi o foremki, spisały się one dobrze. Ciasteczka wyszły z nich wyśmienite. Nie miałam żadnych trudności z wylewającym się ciastem, czy wyciągnięciem wypieków. Na ciasteczkach bez problemu odbiły się wszystkie detale choinek czy twarzy Mikołaja.

10) Silikonowa forma do ciast
Marka: Lily Cook
Sklep: Conforama
Kolor: Błękitny
Cena: 5 CHF (przecenione z 9.95 CHF)


Jak wiecie, jedną z moich pasji jest pieczenie i gotowanie. Widząc tak korzystną cenę, nie mogłam odmówić sobie zakupu silikonowej formy do ciast, które bardzo dobrze się u mnie sprawdzają. Jest to zakup dość świeży i jeszcze nie miałam możliwości jej użyć. Na uwagę zasługuje jednak piękny kolor :)

Jak podobają Wam się moje kuchenne artykuły? Może używacie któryś z nich? Co jest Waszym niezastąpionym gadżetem w kuchni? Jak podoba Wam się taka wersja postu?

15 komentarzy:

  1. Zaciekawił mnie gazet do odmierzania makaronu. Przyznam, że ja robią spageti ciągle gotuję za dużo makaronu.

    OdpowiedzUsuń
  2. pojemnik na jajka genialny :D przyrząd do odmierzania makaronu na pewno zakupię:)


    zapraszam www.mrs-caroline.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Obieraczka dla mnie bardzo przydatna :) A przyrząd do siekania bardzo mi się podoba :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo bym chciała taki nóż, słyszałam że są świetne :) gadżet do makaronu kiedyś chciałam, ale jak i tak się gotuje za dużo to raczej podziękuję.
    Pozdrawiam serdecznie!:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można je dostać teraz w Stokrotce w ramach programu lojalnościowego :) Ja już nabyłam jeden, teraz zbieram naklejki na kolejny :)

      Usuń
  5. Szczególnie spodobał mi się nóż i przykrywka na patelnię :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam takie gadżety do kuchni :) Tego nigdy nie jest za mało

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam takie gadżety :D Mam tę pierwszą patelnie, a foremek do pieczenia tego typu mam mnóstwo (róże,okrągłe itd) :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetne gadżety - wszystkie przygarnęłabym z ogromną chęcią :)

    OdpowiedzUsuń
  9. jaki uroczy pojemnik na jajka! nigdy nie widziałam takiego :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo fajne gadżety! Kilka by mi się przydało... Pozdrawiam, melodylaniella.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. super ten łamacz do makaronu i ta nakładka na patelnie, chyba sobie takie coś kupie :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Fajne gadżety ;)

    Zapraszam :
    unnormall.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Pojemnik na jajka wymiata! :) Jest uroczy i pojemny. Mnie zainteresował nóż z gumową rączką oraz silikonowa forma do ciasta. Moim gadżetem kuchennym jest hmm... chyba mały ostry jak diabli nożyk :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że przyczyniasz się do istnienia tego bloga! ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...